معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان یزد:

بالاترین آمار سواد در استان به بافق تعلق دارد

معاون سوادآموزی آموزش‌ و پرورش استان یزد گفت: شهرستان بافق با 92/9 بالاترین درصد سواد را به خود اختصاص داده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد گفت : از شاخص‌هایی که در دنیا از اهمیت خاصی برخوردار است شاخص سواد است. در سرشماری سال 1395 آمار و ارقام به‌ دست‌ آمده از سواد در گروه سنی بالای 6 سال خوشبختانه استان یزد در این گروه سنی در کشور جایگاه خوبی دارد.

مرآت امین الرعایا در ادامه افزود: استان یزد با آمار 90/9درصد چهارمین استان در کشور در نظر سواد است و 18960 نفر بی‌سواد در استان یزد وجود دارد که بیشترین آمار بی‌سواد را اتباع خارجی و افراد آموزش ناپذیر تشکیل می‎دهند.

وی تصریح کرد: در این سرشماری شهرستان بافق با 92/9 بالاترین درصد سواد را به خود اختصاص داده که این موضوع جای تقدیر و تشکر از تمام کسانی که در امر سوادآموزی شهرستان همت کردند را دارد.

امین الرعایا در خصوص آمار بی‌سواد شهرستان بافق اظهار داشت: در گروه سنی 6 سال به بالا 3042 نفری سواد در شهرستان بافق وجود دارد.

وی در پایان در رابطه با برگزاری جشن شکرگزاری در بافق خاطرنشان کرد: از سال 1393 تا امروز آماری تحت عنوان اولیای بی‌سواد وجود داشت که خوشبختانه شهرستان بافق در این مدت این اولیا را باسواد کرده و در حال حاضر اولیای دانش آموزان بافقی همه باسواد هستند و جشن شکرگزاری با این عنوان برگزار می‎شود.

منبع : بافق خبر

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *