خطیب موقت جمعه شهرستان بافق:
حجت‎الاسلام علی روحانی گفت: واقعیت این است که دختران در جامعه اسلامی بخشی از سرمایه ملی و اسلامی محسوب می‌شوند.

خطیب موقت جمعه شهرستان بافق در خطبه دوم این هفته با اشاره به جایگاه والای حضرت معصومه (س) گفت: تمامی مفاهیم سازنده‌ای در اسلام وجود دارد در دهه کرامت تداعی شده است حضرت معصومه (س) الگوی دینی، اسلامی و انسانی برای همه زنان به‌ویژه جامعه اسلامی بوده و هستند.

حجت‌الاسلام علی روحانی در ادامه افزود: روز ولادت حضرت معصومه (س) در ایران با عنوان روز دختر نام‌گذاری شده و این نشان‌دهنده اهمیتی است که نظام برای این قشر از جامعه اسلامی قائل بوده است و واقعیت همین است که دختران در جامعه اسلامی بخشی از سرمایه ملی و اسلامی محسوب می‌شوند زیرا این قشر برای نظام جمهوری اسلامی و دشمنان مهم است.

وی تأکید کرد: دشمن از طریق توطئه و نقشه‌هایی که برای دختران جامعه ما پیاده‌سازی می‌کند و در تلاش است که با واریز فرهنگ بیگانه به افکار و عقاید آن‌ها، از طریق ماهواره و فضای مجازی و القای شبهه آن‌ها از دین و فرهنگ اسلامی دور کند تا موفق نشوند فرهنگ دینی را در زندگی خود پیاده کنند و شخصیت بزرگی همچون حضرت معصومه (س) را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

روحانی در خصوص آشنایی دختران بافرهنگ دینی خاطرنشان کرد: پدران و مادران بدانند که اگر دختران جامعه اسلامی بافرهنگ دینی و سیره خاندان پیامبر (ص) آشنا شوند آینده نظام اسلامی تضمین‌شده خواهد بود ولی اگر به‌جای آشنایی بافرهنگ اسلامی بافرهنگ غربی آشنا شوند سرنوشت جامعه اسلامی نامعلوم خواهد بود.

وی در رابطه با تصویب تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اظهار داشت: مجلس نمایندگان آمریکا طرح اعمال تحریم‌های زیادی علیه جمهوری اسلامی ایران، روسیه و کره شمالی تصویب کرد. تصویب این طرح بیانگر این است که در مورد جمهوری اسلامی، آمریکا نه‌تنها اهل مذاکره و تعامل و قابل‌اعتماد نیست بلکه نهایت عداوت و دشمنی نسبت به ایران و مردم بیدار ایران نشان دادند.

خطیب موقت جمعه شهرستان تصریح کرد: آمریکا نشان داد که در جهت رسیدن به منافعش که یکی از آن منافع، براندازی نظام جمهوری اسلامی است از هیچ توطئه و جنایتی خودداری نکرد. مردم ایران با حضور در چنین مراسماتی ضمن محکوم کردن این قانون ظالمانه از مسئولین نظام خواستارند جواب کوبنده و دندان‌شکنی به جنایت آمریکا بدهند و در درازمدت سعی کنند با اجرای دقیق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که موردنظر مقام معظم رهبری است راه هرگونه تحریم از طرف دشمن را ببندند و پیشاپیش توطئه‌های دشمن را خنثی کنند.

روحانی با اشاره به عملیات استشهادی یک فلسطینی در منطقه اشغالی عنوان داشت: هفته گذشته یک فلسطینی طی یک عملیات استشهادی در مناطق اشغالی فلسطین موجب به هلاکت رسیدن چند نفر از صهیونیست‌ها و مجروح شدن تعدادی از صهیونیست‌ها رژیم اشغالگر قدس شد و اسرائیل به همین بهانه دست به تحرکاتی از قبیل بستن درهای مسجدالاقصی و مانع ورود مسلمانان برای اقامه نماز شد که این حرکت موجب بیداری مردم و به راه افتادن انتفاضه جدیدی شد و این موضوع باعث درگیری بین فلسطینیان با صهیونیست‌ها که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از مردم فلسطین شد البته این مقاومت مردم و حضورشان باعث شد که صهیونیست‌ها از خواسته‌های خود عقب‌نشینی کنند.

وی در پایان بیان داشت: مردم ایران این حرکت ظالمانه را محکوم می‌کنند و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کرده و خواهد کرد.

منبع : بافق خبر

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *