از شاعر خوش ذوق و روحانی مبارز شهرمان چه خبر؟

حمیدرضا جیحانی از جمله روحانیون بافقیست که علاوه بر سخنرانی های مذهبی و فعالیتهای فرهنگی حضور او در عرصه های سیاسی و دفاع از حقوق مردم این شهر زبانزد خاص و عام شده است.

-آقای جیحانی چه شد که بعد از ۴سال حضور در شهرستان بافق و پرداختن به فعالیتهای فرهنگی و سخنرانی های مذهبی و سیاسی ترک وطن کردید و دوباره به قم برگشتید ؟

با سلام و احترام و خسته نباشید .

کار و تلاش همیشه هست چه در بافق و چه در قم .مبارزه هم همییشه هست و به لطف خدا سعی کردم که هیچ وقت عرصه ی مبارزات سیاسی و دفاع از حقوق مردم در مسیر عدالتخواهی را ترک نکنم .

بعد از ۴سال تلاش فرهنگی و سیاسی و منبر خوانی برای ادامه درس و کار به قم برگشتم اما خارج از گود نیستم .

-بفرمایید الان در قم به چه کاری مشغول هستید و کار تالیفات خودتان را به کجا رساندید ؟

خداوند توفیق داده که بیشتر در خدمت کودکان و نوجوانان باشم و برایشان کتاب شعر و داستان بنویسم .تا کنون بالغ بر ۱۴کتاب برای ان ها نوشتم که بعضی از ان ها به چاپ ششم هم رسیده است بالغ بر صد هزار جلد از آن ها در بین مردم توزیع شده است .

کتاب های برجسته ی شما کدام ها هستند ؟

-مجموعه ی چهار جلدی زنگ شادی

(تلفن خدا ،همراه خدا ،رایانه ی خدا ،نمابر خدا )که کتب فانتزی مذهبی هستند و به چاپ ششم رسیدند .

و کتاب “گلهای چادر من “که معرفی شده در کتابنامه ی رشد آموزش و پرورش هست و دو کتاب اقتصاد مقاومتی “چشمه ی آب طلا ،چاپ دوم و “بازارچه ی ایرانی ،چاپ سوم و تایید شده ی آموزش و پرورش کشور از کتاب های برجسته و پر فروش هستند .

-استقبال از کتاب های اقتصاد مقاومتی ایا رضایت بخش بوده است ؟

-استقبال بد نیست به لطف خدا .

کتاب داستان چشمه اب طلا دارد جای خودش را باز میکند و در مدارس و مساجد به صورت پرده خوانی به اجرا در میاید و تا بحال در شبکه ی افق و شبکه دو سیما معرفی شده است .

ولی راستش قدرت تبلیغی من کم بوده و استقبال آنچنانی هم از طرف نهاد های دولتی دیده نشده .

-ایا برای اقتصاد مقاومتی برای کودکان فعالیت دیگری هم در پیش رو دارید ؟

بله به لطف خدا موفق شدیم “قرار گاه اقتصاد مقاومتی برای کودکان و نوجوانان” را در قم تاسیس کنیم و با طراحی چند بازی و سرگرمی در موضوع اقتصاد مقاومتی و تالیف چند کتاب دیگر که در دست اقدام است ؛به فعالیت خود در این عرصه ادامه دهیم .

علاوه بر ان با طراحی طرح همیاران اقتصاد مقاومتی قرار است در مدارس قم و سایر استانها فعالیت خوبی برای دانش اموزان داشته باشیم و با اعزام مبلغ اقتصاد مقاومتی به مدارس و اجرای پرده خوانی داستان چشمه آب طلا و صف خوانی اشعار کتاب بازارچه ی ایرانی و کارهای فرهنگی جذاب در این موضوع قدمی هر چند کوچک در مسیر دغدغه های مقام معظم رهبری برداریم .

-ایا  برنامه ای در شهرستان بافق در مورد طرح همیاران اقتصادی و پرده خوانی کتابهایتان نداشته و یا ندارید ؟

-همکاری مسوولین و حمایت انها اگر در کار نباشد کار کردن سخت میشود .

اداره ی ارشاد شهرستان میخواست برای کتاب چشمه ی آب طلا مراسم رونمایی بگذارد که نشد .

سپاه پاسداران و معدن سنگ اهن بافق هیچ حمایتی نکردند .

البته شهرداری شهرستان و اموزش و پرورش بافق در حد توانشان حمایت کردند و در ادامه هر کجا که بشود حضور فعال خواهیم داشت .

-کتاب های در دست اقدامتان در چه موضوعی هستند ؟

کتاب معرفی دو سه عالم فعال در عرصه اقتصاد مقاومتی مثل شیخ محمد تقی بافقی و حاج اقا نورالله نجفی و ایت الله شفتی .

وکتاب داستان “شیر بابا” در سه قسمت  که کار متفاوتی خواهد بود ان شا الله و کتاب دیگری که در دست تدوین است به نام “عالم به کارگردانی خدا” که به سیر آفرینش و مدیریت خداوند بر عالم میپردازد .همچنین کتابی به زبان شعر که به معرفی اماکن تاریخی و تفریحی بافق میپردازد که ۹۰در صد ان سروده شده است .

-برای شما آرزوی موفقیت داریم و در اخر اگر صحبتی دارید بفرمایید

-یک مژده ی دیگر هم خدمت همشهریان عزیزم دارم و ان تاسیس انتشاراتی است که موفق به گرفتن مجوز ان شده ام و تا یک هفته ی دیگر کار خودش را شروع میکند .

“نشر سبو” که نام و عنوان ان است به زودی فرصت چاپ کتاب های جدید ی را فراهم میکند و میتواند در خدمت همشهریان عزیز و نویسندگان شهرمان نیز باشد تا اثار خود در را در این انتشارات به چاپ برسانند .

در پایان از لطف و عنایت همه همشهریانم و شما دوستان رسانه ای کمال تشکر را دارم .

منبع : بافق خبر

برچسب ها : ,
  1. منتقد

    با تمام احترام به روحانیون عزیز متاسفانه ایشون در زمینه شعر اصلا تخصص ندارن و کاش شعر نمیگفتن چون شعرهاشون کاملا ایراد وزنی و قافیه و عروض داره متاسفانه نا آگاهی ایشون باعث شده که در جریان نباشند پیشنهاد میشه کمی هم جدا از دروس حوزه قافیه عروض بخونن چون خیلی نیاز هست اگه کسی بخواد واقعا شعر بگه و بعدا باعث نشه شعرا و شعر شهرستان جاوی شعرای استانی زیر سوال بره با تشکر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *