ممنوعیت واگذاری زمین به فرهنگیان

جلسه اعضای کار گروه پیگیری مطالبات فرهنگیان با فرماندار در روز گذشته در محل سالن کنفرانس فرمانداری بافق برگزار گردید.
در این جلسه ؛ فرماندار ضمن عرض خیر مقدم به اعضای کارگروه عنوان کرد که در مورد واگذاری زمین به فرهنگیان باید بین وزاری راه و شهرسازی و آموزش و پرورش هماهنگی صورت پذیرد و تفاهم نامه ای که در سال 1386 منعقد شده است؛ دوباره به جریان بیفتد و در حال حاضر از لحاظ قانونی ؛ واگذاری زمین به فرهنگیان ممنوع است و تا زمانیکه این تفاهم نامه به مرحله اجرا در نیاید هیچ روزنه امیدی وجود ندارد.


محمد زاده رحمانی در مورد اختصاص زمین به فرهنگیان اظهار داشت : فرهنگیان نبایند متوقع باشند که به سادگی می توان برای آن ها زمین گرفت بلکه این مساله فرایند و پروسه ای زمانبر و طولانی مدت است و تنها کاری که می توان انجام داد اینست که نماینده شهرستان این مساله را پیگیری کند و با مسئولان استانی و کشوری در این زمینه رایزنی کند.
فرماندار بافق افزود : فرهنگیان باید آستین ها را بالا بزنند و وارد کارهای اقتصادی شوند و در این زمینه فرمانداری می تواند به آنها کمک و مساعدت لازم بنماید.
وی با بیان مواردی از فعالیت اقتصادی فرهنگیان اضافه کرد: یکی از راههای اقتصادی و زود بازده این است که فرهنگیان ؛شرکت تعاونی چند منظوره تشکیل دهند و هیئت مدیره و مدیر عامل قوی برای آن انتخاب کنند و در این مورد آمادگی داریم تا در خصوص اخذ نمایندگی بعضی از شرکت ها مانند نمایندگی سیمان مهریز یا مجوز مصالح فروشی یا مجتمع گلخانه ای همکاری نماییم و یا در خرید زمین های ملکی و تغییر کاربری آنها با سازمان امور اراضی رایزنی کرد و هیئت مدیره را به آنها معرفی نمود تا مساعدت های لازم را انجام دهند .


فرماندار بافق در مورد سهمیه دانشگاه فرهنگیان افزود: مکاتبات و نامه نگاری های اداری برای اختصاص سهمیه صورت پذیرفته است ولی نتایج و بازخورد آن به فرماندار اعلام نشده است که در چه مرحله ای است.
در ابتدای این نشست دکتر حسین ارجمند ؛ یکی از اعضای کارگروه ضمن اشاره به سعه صدر و گشاده رویی فرماندار و تقدیر از همکاران فرهنگی که قبول زحمت نمودند و پیگیر مطالبات فرهنگیان شدند اظهار داشت : در بهمن ماه سال گذشته مصوبه ای در شورای آموزش و پرورش به تصویب رسیده است و تمامی اعضای شورای آموزش وپرورش با آن موافقت کردند که در مورد پیگیری و رفع مشکل مسکن فرهنگیان می باشد که یکی از اهداف کارگروه ؛ پیگیری این مصوبه است .


وی همچنین عنوان کرد : متاسفانه در کشور ما مسئولان, به مقوله تعلیم و تربیت اهمیت لازم را نمی دهند و همواره مدیرانی غیر مدبر و نا آشنا به وضعیت فرهنگیان ؛ سکان دار مجموعه آموزش وپرورش بودند در حالی که لیاقت و شایستگی معلم بسیار بیشتر از اینهاست .
در پایان این جلسه اعضای کارگروه در خصوص دانشگاه فنی و حرفه ای و مدرسه خیّری خادمیان و مدارس بسته حمایتی سوالاتی را مطرح کردند و نگرانی و دغدغه همکاران را در این زمینه یاد آور شدند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *