پیام تبریک مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای پیام تبریک صادر کرد. 

مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد به مناسبت ١٧ شوال و همزمان با ٢١ تیرماه روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای پیامی را صادر نمود.

در متن این پیام آمده است:

فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای ریشه در تاریخ داشته و از قداست خاصی در بین مردمان ایران زمین برخوردار است. ورزش پهلوانی با نام مولای متقیان حضرت علی(علیه السلام) عجین شده و غیور مردان و دلاور زنان، رفتار پیشوای جوانمردان امیر مومنان(علیه السلام) را سر مشق خود قرار می‌دهند. ورزش زورخانه‌ای آداب و سنتی خاص دارد. آداب و سننی که با پیروی از پهلوانان افسانه‌ای و تاسی از نخستین پیشوای شیعیان عالم حضرت علی ( علیه السلام ) خلق و خوی مردانگی و مروت و جوانمردی را در ورزشکاران بر می‌انگیزد و تقویت می‌کند.

این فرهنگ به عنوان فرهنگ باستانی از دیرباز پیام آور تواضع، گذشت و ایثار بوده است. اخلاق پهلوانی از چندین هزار سال پیش در جامعه رواج داشته و تاکید مستمر بر دارا بودن جمیع صفات و خصال نیکو در یک پهلوان را داشته است.

منش و خلق و خوی زیبا، فطرت همه انسان ها است و پیام روز پهلوانی و زورخانه ای این است که همه انسان ها در تمام عرصه های زندگی، الگویی چون حضرت علی (علیه السلام) داشته باشیم و قهرمانان ما در تمامی رشته های ورزشی باید فرهنگ پهلوانی را در خود نهادینه کرده و سرلوحه کار خود قرار دهند.

اینجانب ضمن گرامی داشتن مقام پهلوانان و مروجان فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای، این روز بسیار مهم را به تمامی ورزش کاران ودوست داران این فرهنگ و این ورزش تبریک عرض می کنم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *