پرداخت ۸ میلیارد و ۵۳۶ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بافقی

مدیر کمیته امداد امام (ره) شهرستان بافق از پرداخت ۸ میلیارد و ۵۳۶ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بافقی خبر داد.

سید رضا هاشمی پور با اشاره اینکه مددجویان معیشت بگیر، فرزندان مددجوی تحت حمایت و مددجویان تک و چند خدمتی گروه هدفی هستند که از خدمات اشتغال و خودکفایی بهره مند می شوند اظهار داشت: ۵۲ مددجوی تحت حمایت طی سال گذشته با دریافت تسهیلات اشتغالزایی از محل منابع صندوق اشتغال نیازمندان و منابع قرض الحسنه بانکی در طرح های خود کفایی، مشاغل خانگی و کارانگیزی مشغول به فعالیت شدند.

وی افزود: مددجویان در زمینه های شغلی کشاورزی، صنفی و صنعتی، دامپروری، صنایع دستی و خدمات خودکفا شده اند.

هاشمی پور همچنین با اشاره به خدمات بخش عمران و ساختمان به مددجویان تحت حمایت تصریح کرد: ایجاد سرپناه و ساخت مسکن برای مددجویان از اولویت های کاری این نهاد در سال گذشته بود و بر این اساس طی سال ۹۵ تعداد ۶۷ مورد خدمات عمرانی در زمینه های احداث، بهسازی، حصارکشی، محوطه سازی، گازکشی، و تعمیرات جزیی و کلی با هزینه ای بیش از پنج میلیارد و ۲۴۵ میلیون ریال( ۸۸ درصد رشد) انجام شد.

مدیرکمیته امداد شهرستان بافق با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۵۴ خانوار تحت حمایت طرح های خودکفایی این نهاد هستند متذکر شد: برای افزایش درآمد و پایداری طرح های ایجاد شده، نظارت فنی و تخصصی بر طرح های اشتغال و خودکفایی توسط ناظران فنی این نهاد انجام می شود.

وی افزود: انجام اقدامات ترویجی، آموزشی و سایر اقدامات لازم در جهت ترغیب مددجویان برای بیمه دام، طیور، آبزیان و محصولات کشاورزی و سایر بیمه ها به منظور حفاظت از سرمایه طرح های اشتغال و خودکفایی و پایدار سازی مشاغل همواره مورد تاکید این نهاد بوده است.

هاشمی پور ادامه داد: فراهم کردن امکانات لازم به منظور توانمند سازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد و خانواده های نیازمند از طریق استعداد سنجی، مهارت آموزی، ایجاد اشتغال، آموزش های فنی و حرفه ای و اعطاء وام خدمات از جمله رویکرد  اصلی کمیته امداد در  ایجاد اشتغال مددجویان است.

مدیرکمیته امداد شهرستان بافق با اشاره به تاثیر پرداخت وام قرض الحسنه کارگشایی به مددجویان عنوان کرد: ۱۱۵ مددجوی تحت حمایت با دریافت وام قرض الحسنه کارگشایی در سال ۹۵ نسبت به رفع بخشی از مشکلات خود در زمینه های معیشت، درمان، مسکن، جهیزیه و تحصیل فرزندان اقدام کردند.

منبع : بافق خبر

برچسب ها : ,
  1. م ن

    با ده میلیون و بیست میلیون چه شغلی ایجاد میشه مگر شما همین ۸۰۰میلیون تومن رو یه کارگاه تولیدی احداث میکردین چند نفر میومدن سر کار واز سودش به نیازمندهای دیگه کمک میکردید یا شغل جدیدی ایجاد میکردید شما دهمیلیون دادی به مددجو نمیتونه شغل ایجاد کنه تو پس دادن پولم میمونه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *