واحدهائی با پیشرفت ۶۰ درصد به بالا جهت دریافت تسهیلات در سایت بهینه یاب ثبت نام کنند

رنجبر در رابطه با واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل اظهار داشت:واحدهائی که با پیشرفت 60 درصد به بالا تعطیل شدند میتوانند در سایت بهین یاب ثبت نام کنند وبرای تکمیل واحدشان تسهیلات دریافت کنند

رئیس اداره صنعت ،معدن تجارت شهرستان بافق در گفتگو بابافق خبر گفت: در حال حاضر 32 واحد صنعتی و 15واحد معدنی فعال در شهرستان بافق وجود دارد،عمدتا کارگران بافقی در معادن مشغول به کار هستند .

رنجبر در رابطه با پلمپ واحدهای صنفی بیان داشت: مغازه هایی که فاقد پروانه کسب باشند طبق قانون نظام صنفی با آنها برخورد و مغازه پلمپ خواهند شد .

وی در خصوص کالای قاچاق در بعضی صنوف اظهار داشت:در بعضی از صنوف که امکان استفاده از کالای قاچاق وجود دارد در برخورد اول تذکراتی داده شده تا شرایط ، برای برخورد بعدی فراهم شود .

رئیس اداره صنعت ،معدن و تجارت شهرستان در رابطه با موضوع ایمنی معادن خاطرنشان کرد:ایمنی موضوع بسیار مهمی است به همین دلیل در این دولت اداره ای به سازمان صنعت ،معدن و تجارت اضافه شد به نام HSE و فعال شد و دستورالعمل هائی که بعضا وجود داشت به واحدهای معدنی ابلاغ شد .

وی در ادامه افزود: یکی از کارشناسان ماهم به تبع این اداره درگیر با مسائل HSE و ایمنی معادن است آمار و اطلاعاتی که نیاز این اداره است را تهیه میکنیم و در اختیارشان قرار میدهیم و بازرسی های متعددی نیز در این زمینه انجام میشود.

رنجبر در خصوص واحد ایمنی معادن عنوان داشت :معادن نیز واحد ایمنی  و HSE دارند و وضعیت قسمت های مختلف معدن را ارزیابی میکنند کار خوبی که انجام شد تا ما بتوانیم ضمن اینکه شرایط ایمنی  خوبی را برای کارگران فراهم کنیم و اگر خدای نکرده حادثه ای رخ داد بحث درس آموزی از این حادثه  آموزش داده شود و همچنین شاخص هایی مشخص شده و سالیانه معادن و صنایع بر اساس این شاخص ها  در خصوص وضعیت ایمنی ارزیابی میشوند.

وی عمده وظیفه این اداره را شناسایی فرصت های سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: تلاش ما این بود که بتوانیم فرصت های سرمایه گذاری که در شهرستان وجود دارد را تعیین کنیم و اطلاع رسانی کنیم و در این چند سال  اخیر هم فرصتها به صورت کاملا کارشناسی و اصولی استحصال شد و هم اطلاع رسانی خوب انجام شد و در هر دو زمینه خوب عمل شده است و خوشبختانه در مسیر توسعه قرار گرفتیم .

این مقام مسئول در خصوص احداث کارخانه آهک صنعتی بیان داشت:با توجه به درخواستهای متعددی که برای ایجاد کارخانه آهنک صنعتی داشتیم و خوشبختانه سرمایه گذاری در این زمینه اعلام آمادگی کرده و کارهای اولیه آن انجام شود در کنار کارخانه فولاد ابوئی کارخانه تولید آهک صنعتی هم احداث خواهد شد خوشبختانه در حوزه صنعت آینده روشنی برای شهرستان بافق خواهیم داشت.

رنجبر در رابطه با واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل اظهار داشت:واحدهائی که با پیشرفت 60درصد به بالا تعطیل شدند میتوانند در سایت بهین یاب ثبت نام کنند وبرای تکمیل واحدشان تسهیلات دریافت کنند ،افرادی که متقاضی هستند اقدام کنند، بعداز ثبت نام در سایت بهینه یاب زمان بازدید تعیین میشود، کارشناسان  پیشرفت مورد نظر را تائید میکنند و به کارگروه مورد نظر ارجاع داده میشود، این تسهیلات فعلا با سود 19درصد پیش بینی شده ولی احتمال دارد که یارانه ای به آن تعلق بگیرد .

 منبع : بافق خبر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *