تعامل فرمانده انتظامی بافق با سازمان جمعیت هلال احمر شهرستان

فرمانده انتظامی شهرستان بافق در نشستی با رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گفت: پلیس بافق با استفاده از کارشناسان انتظامی آمادگی کامل جهت ارائه آموزش های لازم به اعضای جمعیت هلال احمر را دارد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد کمالی” فرمانده انتظامی شهرستان بافق در نشستی با رئیس و اعضای جمعیت هلال احمر شهرستان گفت: امنیت مسئله فرد محور نیست و یک پدیده اجتماعی است که همگان در تولید آن نقش دارند و نیروی انتظامی به تنهایی قادر به برقراری نظم و امنیت نیست و مشارکت اقشار مختلف مردمی و سازمان ها و ادارات را می طلبد.
وی ضمن آمادگی کامل جهت تبادل اطلاعات و ارائه آموزش های همگانی به اعضای جمعیت هلال احمر توسط کارشناسان انتظامی شهرستان، افزود: کارشناسان انتظامی شهرستان در جهت آموزش های لازم در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی اقدامات لازم را انجام می دهند و این همکاری دو جانبه باعث کاهش آسیب ها می شود.
“جعفر حسن پور” رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بافق نیز در این نشست بیان داشت: با عنایت به اینکه قشر زیادی از جوانان و داوطلبان عضو جمعیت هلال احمر هستند می طلبد که در راستای آموزش همگانی، همکاری و تعامل دو جانبه با نیروی انتظامی داشته باشیم.
وی افزود: ما آمادگی کامل داریم تا در زمینه امداد و نجات به ارائه آموزش های لازم جهت کارکنان انتظامی بپردازیم و ماموران نیروی انتظامی به این آموزش ها نیاز دارند؛ چرا که نیروی انتظامی قشری است که در معرض خطر می باشد و در حوادث و سوانح، ماموران پلیس اولین گروهی هستند که در صحنه حاضر می شوند.
وی با اشاره به آسیب های اجتماعی گفت: اعتیاد یکی از معضلات جامعه امروز است و جمعیت هلال احمر بافق در این زمینه با اجرای طرحی با عنوان “طرح پیشگیرانه در زمینه اعتیاد” که متشکل از ۱۰۰ نفر جوان می باشد و هم اکنون نیز مرحله سوم آن در حال اجرا است، اقدام به اجرای این طرح می نمایدو محتواهای آموزشی نیز در خصوص پیشگیری از اعتیاد نیز در اختیار آن ها قرار می گیرد.
“حسن پور” با اشاره به دیگر آسیب های اجتماعی، تصریح کرد:اقدامات پیشگیرانه باعث می شود که مشکلات بعدی کمتری وجود داشته باشد.
وی همچنین با اشاره به ماموریت های مختلف اعضای جمعیت هلال احمر و برگزاری فعالیت های مختلف فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و غیره برای اعضا تصریح کرد: با توجه به سوانح جاده ای و ترددهای زیاد در جاده ها، اعضای هلال احمر شهرستان با ماموران پلیس راه نیز در ارتباط هستند و با برگزاری جلسات و همکاری دو جانبه، ضمن مرتفع نمودن موانع، به ارائه راهکارهای لازم جهت امنیت بیشتر جاده ها می پردازیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *