💢چرا مفصل ها در هنگام تمرین صدا می دهند.
🔹حرکت تاندون ها
وقتی مفاصل حرکت می کنند وضعیت تاندون ها و لیگامان های اطراف آن مفصل تغییر می کنند. با باز و بسته شدن مکرر مفصل ،هر کدام از این تاندون ها یا لیگامان ها ممکن است بار ها به جلو و عقب حرکت کرده و با هر بار عبور از روی برجستگی استخوانی صدایی ایجاد می کنند

🔹سطح ناصاف مفصل
در مفاصلی که دچار آرتروز یا ساییدگی شده اند به علت آسیب غضروف، سطح مفصل ناهموار می شود. در حین حرکت مفصل، با ساییده شدن این سطوح ناهموار بر روی یکدیگر ممکن است صدا ایجاد شود.
🔹کندرومالاسی کشکک
کندرومالاسی کشکک در کسانی که زیاد می دوند و در خانم ها بیشتر دیده میشود. در این بیماری استخوان کشکک به درستی در جای خود قرار نگرفته و در اثر حرکات مکرر در جلوی زانو غضروف آن آسیب می بیند. علائم کندرومالاسی یا نرمی غضروف کشکک درد زانو بخصوص بعد از نشستن به مدت طولانی است. حرکات زانو ممکن است با صدا همراه می باشد.

تاندنیت آشیل ( التهاب تاندون پاشنه پا)

تاندون پاشنه پا بزرگ‌ترین تاندون‌ در بدن است.این تاندون عضلات پشت ساق را به استخوان پاشنه متصل می‌کند.پارگی در پشت پاشنه می‌تواند باعث ایجاد التهاب گردد. این مشکل اغلب به خاطر انجام بیش از حد از فعالیت‌هایی همچون پیاده‌روی و پریدن ایجاد می‌شود. ماهیچه های تنگ ساق پا می‌تواند باعث اضافه شدن استرس و فشار بر روی تاندون‌ها شود.

چگونه آن را درمان کنیم؟؟
ورزش می‌تواند فشار را از بین ببرد و الیاف تاندون آشیل را دوباره تراز کند. متخصصان توصیه می‌کنند برای بهبود این شرایط از تمریناتی همچون کشش با حوله و بالا بردن پاشنه استفاده شود. ماساژ دادن ساق پا و تاندون می‌تواند باعث جریان دادن خون در این ناحیه شود و درمان را سریع‌تر نماید. هرچقدر سریع‌تر به فکر درمان باشید نتیجه بهتری خواهید گرفت. سعی کنید فشار را از روی تاندون‌ها بردارید. اگر درد ادامه داشت از یک پزشک متخصص کمک بگیرید.

گردآوری و تدوین :  مهدی منصوریان کارشناس ارشد مدیریت ورزشی

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *