مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران:

اگر بحث تقابل نباشد در کنارتان خواهم بود.

جلسه تعدادی از اعضای هیئت موسس انجمن صنفی معدنکاران بافق با مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی برگزار گردید.
در ابتدای این جلسه علیرضا زارع عضو هیئت موسس انجمن صنفی معدنکاران بافق ضمن تشکر از مدیرعامل شرکت به جهت هماهنگی برگزاری این جلسه گفت: داستان انجمن صنفی داستان پیچیده ای برای شرکت شده است. با توجه به بحثهای ماهها و سالهای گذشته در خصوص انجمن صنفی کارگری در شرکت و حواشی آن و عدم وجود فضای مناسب به جهت فعالیت صنفی توسط افراد علاقه مند و دلسوز قشر کارگر بر آن شدیم که با مشورت تعدادی از دوستان نسبت به فراهم کردن زمینه ی مساعد جهت تحقق این امر اقدام کنیم. پس از صحبت های اولیه و استقبال همکاران نزدیک، نسبت به برگزاری جلسه با افراد فعال کارگری در شرکت، طی دو جلسه اقدام گردید و در آن دو جلسه اهداف از تشکیل انجمن بررسی، تبیین و مورد موافقت تمامی حاضرین در جلسات واقع شد. پس از آن نسبت به تشکیل گروه و جذب افراد جدید و داوطلب اقدام گردید که تا به امروز تعداد ۹۵ نفر داوطلب در گروه مشغول فعالیت هستند.
عضو هیئت موسس انجمن صنفی معدنکاران ادامه داد: شرکت سنگ آهن در حال حاضر دارای شرایط شکننده و حساسی هست و تحمل بحران جدید برایش دشوار است و می بایست در این شرایط حساس تمرکز بدنه مدیریت شرکت در به ثمر نشستن طرح های جوار معدنی باشد تا بتواند با تکیه بر تولیدات این طرحها در آینده ایی که در هاله ای از ابهام هست در صحنه ی رقابت باقی مانده و به حیات خود ادامه دهد.
وی در ادامه گفت: همانطور که تجربه اینجانب در این زمینه نشان داده اکثر مشکلات کارگری با پیگیری خود کارگران قابل حل بوده که نمونه آخر آن یکی از مشکلات در خصوص بحث شایستگی بود که با جلسه ی بیست دقیقه ای مرتفع گردید و ضمن اینکه ما برای شما احترام قائل هستیم چرا که به زعم معاونت های خودتان، شما همیشه و در همه حال جلوتر از همه آنها پیگیر حق و حقوق کارگران بوده و هستید؛ از جنابعالی درخواست دارم تا در مسائل و مشکلات پیش رو دستور برگزاری جلسه ی اعضاء انجمن با معاونت و یا سرپرستان مربوطه را صادر کنید تا ما با گفتگو و تعامل نسبت به رفع مشکلات اقدام کنیم.
زارع ادامه داد همانطور که تاکنون با برگزاری جلسات مختلف و بحث و تبادل نظر، تعریف هدف به صورت ” ارتقاء وضعیت شرکت و تکریم کارگران زحمتکش ” با تعامل با بدنه ی مدیریت شرکت و در چهارچوب قانون تعریف شده اداره کار انجام شده است، سعی می کنیم تا در آینده به هدف تعریف شده نزدیک شویم و باری از روی دوش شما برداریم تا بتوانید فارغ از بحث های کارگری درون صنفی، به مسائل مهمتر شرکت بپردازید.
در ادامه جلسه محمد جهانمنش، رضا دهقانزاده، علی قاسمی و احسان فتوحی هر کدام به نوعی از تشکیل جلسه تشکر کرده و نسبت به انجمن صنفی و مسائل مربوط به آن صحبت هایی را بیان داشتند.
پس از صحبتهای صورت گرفته محمد جواد عسکری مدیر عامل شرکت ضمن تشکر از صحبت های اعضاء هیئت موسس انجمن طی صحبت هایی مواردی را یادآوری و گوشزد کرد و گفت: اگر بحث تقابل نباشد محکم در کنارتان خواهم بود و به شما کمک خواهم کرد. به فکر خودتان، کارگرها و آینده ی خودتان باشید، من امروز هستم شاید فردا نباشم، شما باید راه درست را انتخاب کنید. سعی کنید وارد مسائل سیاسی، حزبی و حاشیه ای نشوید و وجهه خود را بین کارگران حفظ کنید و اعتماد آنها را از دست ندهید. همه ما باید دست به دست هم دهیم تا برای آینده شرکت و شهر بهتر کار کنیم.
عسکری ادامه داد: ما مجموعه ی اقتصادی هستیم و سعی کردیم در مباحث سیاسی شهر و انتخابات دخالت نکنیم و تمرکز روی کار خودمان داشته باشیم. شما می توانید موارد صورت گرفته در زمان مدیریت اینجانب را با سالهای گذشته مقایسه کنید. هر انسانی اگر به دیگران دروغ بگوید هرگز به خودش و وجدان خودش نمیتواند دروغ بگوید و همه ما که در حال حاضر اینجا جمع هستیم روزی در زیر خاک همین شهر آرام می گیریم پس باید به هم در بهبود وضعیت شرکت و شهر کمک کنیم.
وی در زمینه تولید و فروش در شرکت یادآور شد: تولید چهار میلیون و هفتصد هزار تن که تعریف شده کار شوخی نیست. ما توانستیم تولید دو میلیون و هفتصد هزارتن را به کمک متخصصین بومی، کارگران زحمتکش مجموعه و تغییر در طراحی کارخانه فرآوری به بالای چهار میلیون و پانصد هزار تن برسانیم و اینکار اتفاقی نبوده است و حاصل تلاش شبانه روزی همه همکاران در مجموعه بوده و موفق شدیم این حس را به کف کارگاه انتقال دهیم که شرکت سنگ آهن متعلق به خود آنهاست.
عسکری در خصوص مباحث مطرح شده در رابطه با کارخانه آگلومراسیون ادامه داد: این کارخانه در زمان من بنا نشده و ما نسبت به تکمیل و بهره برداری از آن اقدام کردیم که به لطف خدا ۴۰۰ نفر در کارخانه آگلومراسیون مشغول به کار شدند. در مباحث فولاد و جذب سرمایه گذار کارهایی در دست اقدام هست.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن ضمن تماس تلفنی با مدیر طرح گندله و صحبت با وی عنوان کرد: مراحل قانونی جذب بودجه گندله انجام شده و ان شاالله این طرح تا ۲۲ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید. مطالعات کارخانه دو میلیون تنی کنسانتره نیز صورت گرفته و در دستور کار شرکت قرار دارد. وی در ادامه گفت با توجه به عدم استقبال مجموعه در خصوص همکاری با شرکت تعاونی مسکن در رابطه با بحث هزینه سفر، این امر منتفی و هزینه سفر تا شش ماه آینده و در چند قسط پرداخت می گردد. مدیر عامل شرکت همچنین در رابطه با مشکل پرسنل در رابطه با ظرفیتهای صندوق حدید و وام پرسنل عنوان کرد: بزودی با طرح ادغام صندوق حدید و صندوق وام ضروری شرکت تمامی اقشار کارگری میتوانند در این صندوق عضو شده و از مزایای وام آنها استفاده کنند.

برچسب ها :
  1. احمد فتوحی بافقی

    متاسفم برای چنین ذهنیتی و

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *