حضور محمدرضا صباغیان، فرماندار و تنی چند از مسئولین استان و شهرستان در محل معدن کوشک بافق برای بررسی مشکلات کارگران این معدن در تاریخ ۹۶/۳/۲۹

محمدرضا صباغیان در جمع کارگران معدن کوشک بافق: وقتی در یک مجموعه کارگری تشکل کارگری وجود ندارد یعنی ایمنی نیست ،بهداشت وجود ندارد و کارگران نمی توانند از حقوق خود دفاع کنند.

محمد رضا صباغیان در جمع کارگران معدن کوشک بافق: تشکل کارگری پل ارتباطی بین کارگران وکارفرمایان است و وجود آن باعث می شود صمیمیت بیشتر شود کارایی بالاتر رود.

تعدادی از کارگران معدن کوشک در حضور نماینده خود در مجلس شورای اسلامی،مدیر عامل معدن و برخی مسوولین شهرستان بافق و بهاباد مشکلات خود را مطرح و خواستار رفع آن شدند.

خواسته های کارگران معدن کوشک بافق از کارفرما که در حضور صباغیان مطرح شد:اجرای طرح طبقه بندی مشاغل،ایجاد شورای کارگری ، بهینه سازی ایمنی معدن و جلوگیری از افزایش غیر قانونی ساعت کاری
به نقل از کانال اختصاصی محمدرضا صباغیان

كارگر و كارفرما به حقوق هم احترام بگذارند

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ صبح روز دوشنبه جلسه کمیسیون کارگری شهرستان بافق با حضور نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت، اعضای شورای تامین شهرستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستاني عضو این کمیسیون در محل فرمانداری بافق برگزار شد.

فرماندار بافق در این جلسه که به منظور ادامه بررسی مسائل و مشکلات مجتمع معدنی سرب و روی کوشک برگزار شد، اظهار داشت: ایمنی کار و امنیت شغلی کارگران دو مقوله مهم و اساسی کار در معادن می باشد که می بایست مدیران معادن و صنایع مد نظر خود قرار دهند.

محمد زاده رحمانی در ادامه به بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته پیرامون رفع مشکلات کارگران معدن کوشک پرداخت و اظهار داشت: ارتقای سطح ایمنی کار، تغییر ساعت کار به روال گذشته، اجرای طرح طبقه بندی و پرداخت حق اولاد، از مهمترین خواسته کارگران معدن کوشک بود که طی جلسات متعدد این موضوعات پیگیری و مقرر شد اقدام لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید محیطی فراهم شود که کارگران و کارفرمایان به منافع خود دست یابند، افزود: همواره حمایت از حقوق کارگران در سایه احقاق حق کارفرمایان سرلوحه کار ما بوده است و تلاش داریم که در این میان هیچکدام از طرفین متضرر نشوند.

زاده رحمانی در پایان با اشاره به کمبودهای موجود در بحث ایمنی معادن و ضرورت ارتقای آن در پیشگیری از حوادث، خواستار تشکیل کارگروه پیگیری ارتقای ایمنی در سطح استان یزد شد.

 در ادامه این نشست حاضرین به بحث و تبادل نظر پیرامون رفع مسائل و مشکلات معادن شهرستان بافق پرداختند و پس از آن با حضور در مجتمع معدنی کوشک بافق ضمن بازدید، از نزدیک با کارگران این معدن گقتگو و درجریان مشکلات آنان قرار گرفتند.

ویدئوی پخش شده در خبر شامگاهی شبکه یزد : جلسه پیگیری علت فوت کارگر معدن کوشک بافق و دیگر مشکلات کارگران آن معدن، مصاحبه فرماندار مربوط به نتیجه بررسیها و جلسات در خصوص مشکلات معدن کوشک بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *