توصیه‌های ایمنی درموردکولرهای آبی:

تعداد حوادثی که در هنگام تعمیر کولر یا تعویض پوشال‌های کولرهای آبی ثبت شده، کم نیست. کم نیستند آنهایی که با برق و نکات فنی دیگر آشنایی کامل داشته‌اند اما در اثر برق‌گرفتگی ناشی از نشت برق کولر، جان خود را از دست داده‌اند.

مهم‌‌ترین توصیه ایمنی، کمک‌ گرفتن از افراد متخصص و تعمیرکاران مجاز و مجرب است. همچنین لازم است افراد بدون قطع جریان برق به تعمیر کولر و یا تعویض پوشال‌های آن دست نزنند و در صورتی که احیانا این کار انجام شد، باید با فازمتر بدنه کولر را لمس کنید و مطمئن شوید که برق‌ ندارد. استفاده از دستکش عایق و لاستیک عایق در زیر پا، شما را در برابر برق‌گرفتگی محافظت می‌کند.

سیم‌های فرسوده را که عایق آنها از بین رفته است، تعویض کنید و به بستن چسب برق دور آنها اکتفا نکنید. پس از آنکه کار تعمیرات به اتمام رسید، دوباره بدنه کولر را با فازمتر لمس کنید و مطمئن شوید که بدنه آن برق ندارد.

اگر در هنگام روشن کردن پمپ آب کولر، صدای آب و یا بوی رطوبت را حس نکردید، سریع آن را خاموش کرده و با رعایت نکات ایمنی، پمپ را چک کنید. احتمال اینکه اتصالات آن شل شده باشد یا عمرش به پایان رسیده باشد، وجود دارد. با خرید یک پمپ جدید و نصب آن کولرتان را مجددا راه اندازی کنید.

اگر صدای کولر شما بیش از اندازه است، بهتر است نگاهی به وضعیت تسمه کولر و پولی‌ها بیندازید. ممکن است کارایی تسمه افت پیدا کرده و یا فرسوده و شل شده باشد یا لازم باشد پیچ پولی‌ها را محکم کنید. در هنگام نصب اولیه کولر نیز باید دقت شود تا از دودکش‌های بخاری و لوله‌های مربوط به سرویس‌های بهداشتی دور باشد. بدنه کولر حتماً باید روی یک چهارپایه فلزی به ارتفاع ۳۰ سانتی متر قرار گیرد و دقت شود پایه‌های فلزی طوری باشند که در آسفالت پشت بام فرو نروند. این چهارپایه باید کاملا تراز باشد تا از لرزش آن جلوگیری شود.

⭕️یک توصیه برای صرفه‌جویی ۱۵درصدی در مصرف آب
🔹با نصب سایبان بر روی کولرهای آبی ۱۰ تا ۱۵ درصد در مصرف آب صرفه جویی کنیم.

🔹در زیر سایبان قراردادن کولر ضمن کاهش مصرف انرژی از تابش مستقیم نور خورشید و هدررفت مقدار زیادی آب ناشی از تبخیر جلوگیری می کند.

🔹از دیگر اقدامات مؤثر در کاهش مصرف آب را استفاده از کولر های به رنگ سفید که بیشترین بازتابش نور را دارا هستند ، اطمینان از سلامت شناور کولر جهت جلوگیری از سرریز آب ، عایق بندی کانال کولر جهت جلوگیری از هدر روی سرما ، افزایش راندمان کولر و هم چنین عدم استفاده از دور تند کولر میباشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *