✍ چه کسی شهردار می شود⁉

🔻براستي آيا مهم است كه چه كسي شهردار آينده مي گردد؟

🔻 آیا مهم است كه شهردار آينده چهره اي شناخته شده باشد يا نه؟
🔻 در واقع براي من به عنوان يك شهروند، چه فرقي مي كند چه كسي شهردار آينده باشد اگر وي………

✍ تعامل خوب و سازنده اي با شورا داشته باشد. مقيد به قانون و پاسخگو بوده و از نظارت آن استقبال نمايد به نحويكه با هم افزايي نيروهاي دست اندر كار، شهر را در راستاي منافع شهروندان، بهتر و سهل تر اداره كند.

✍ از كابينه و تيم همكار مدبر، متخصص، خوش فكر و پاكدستي برخوردار باشد. اتوبوسي مدير نياورد. بعلاوه خود و كابينه اش اهل مماشات و چشم پوشي نباشند.

✍ متكي و مقيد به يك برنامه راهبردي و عملياتي واضح، معين، كارشناسي شده، انتشار يافته و اطلاع رساني شده باشد. انحراف از معيار برنامه را به حداقل ممكن برساند.

✍همچنين در برخي از تصميم گيريها و به تناسب موضوع شهروندان را به مفهوم واقعي مشاركت دهد.

✍ به تصميم گيري مبتني بر تصميم سازيهاي كارشناسي شده مقيد باشد.

✍ براي تامين هزينه هاي جاري و عمراني شهر، تمامي روشهاي كسب درآمد را مجاز نشمرد. خطوط قرمز مشخص و معيني در رابطه با منابع درآمدي مديريت شهري داشته باشد.

✍ شفافيت و پاسخگويي در برابر عملكرد براي وي يك ارزش باشد و از نظارت تشكل هاي صنفي، حرفه اي و مردمي استقبال نموده و به آن باور داشته باشد.
✍ به شايسته سالاري ايمان داشته باشد و در هيچ حال آن را با خويشاوند سالاري و هم مسلك سالاري جايگزين ننمايد.

✍ به كاهش هزينه ها و افزايش درآمدهاي پايدار اعتقاد داشته باشد و در اين راستا به افزايش كارايي و بهره وري سازمان شهرداري اقدام نمايد.

✍ مديريت شهري را از دعواهاي غير مرتبط بدور دارد و مهم ترين دغدغه اش منافع بلندمدت شهر و شهروندان باشد و لاغير.

✍از اقدامات تبليغي و نمايشي شديدا اجتناب ورزد و فرهنگ دینی و هویت اسلامی شهر را تقویت کند.

✍ ضمن پيگيري اقدامات كوتاه مدت و زودبازده، به سند چشم انداز و برنامه هاي بالادستي شهر مقيد بوده و اقدامات زيربنايي ميان مدت و بلند مدت را نيز در دستور كار قرار دهد.

✍ از شكل گيري هرگونه رانت و انحصار در استفاده از فرصتهاي شهر جلوگيري نمايد. مقيد به توزيع عادلانه و شفاف فرصت هاي شهري باشد.

✍ شهر را محيطي زيباتر، شاداب تر و پوياتر نمايد. صرفا به كالبد شهر بها نداده و به جان شهر نيز توجه نموده و حيات شهروندان و روابط اجتماعي- اقتصادي آنها را نيز تقويت نمايد. دغدغه معضل ترافيك و نيز آلودگي هوا را داشته باشد و از ميراث تاريخي و نيز بستر طبيعي صيانت نمايد.

✍ شهر را از گزند زمين خواري، كوه خواري، باغ خواري، ميراث فرهنگي خواري، طبيعت خواري و هرگونه ويژه خواري ديگر محافظت نمايد.

✍ به كيفيت زندگي طبقات فرودست شهري توجه نموده و در جهت حل مشكلات آنها( اعم از كالبدي، زيست محيطي، اجتماعي و …) به سهم خود گام بردارد.

✍ صيانت از محيط زيست را پيشه كند.

✍ در پايان دوره مسئوليت خود، شهرداري را مطلوبتر از آنچه تحويل گرفته است به شهردار بعدي تحويل دهد.

و در نهايت 👇👇

✍ به مفهوم واقعي ، خود را مفتخر به “شهردار شدن ” و “شهردار ماندن” بداند.

🔻 اگر چنين فردي شهردارمان باشد آيا نامش مهم است⁉️

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *