⭕️هشدار پلیس فتا به شهروندان

⬅️بازاریابی شبکه‌ای نقاب جدید شرکت‌های هرمی برای فعالیت است

سرگرد«مهدی شکیب» رییس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا:
🔹در حالی‌که از نظر قانون فعالیت شرکت‌های هرمی ممنوع است این شرکت‌ها در ترفند جدید خود تلاش دارند تحت عناوینی مثل بازاریابی شبکه‌ای فعالیت کنند.

🔹 این روزها شرکت‌های هرمی در شبکه‌های اجتماعی فعالیت گسترده‌ای دارند و تحت عنوان بازاریابی شبکه‌ای کاربران شبکه‌های اجتماعی را فریب می‌دهند، شرکت‌های هرمی با استفاده از شعارها و تبلیغات بازاریابی شبکهای فعالیت می‌کنند در حالی‌که هیچکدام از این شرکت‌ها بازاریابی شبکه‌ای نیستند و حتی مجوزی در این خصوص برای فعالیت ندارند .

🔹این شرکت‌ها با در اختیار گذاشتن کالاهای کم ارزش و یا کالاهای مجازی مثل پول مجازی، سکه‌های طلا و غیره که هزینه‌های زیادی را از اعضای خود طلب می‌کنند همان فعالیت هرمی را دنبال کرده و این نوع عملکرد آنها برای رد گم کردن است و برای توجیه عملکرد غیر قانونی خود دلایلی واهی مثل تامین سرمایه در قالب تعاونی، تضمین همکاری برای فعالیت بیشتر را مطرح می‌کنند .

🔺کاربران به راحتی می‌توانند لیست شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای را در سایت وزارت صنعت معدن و تجارت مشاهده نمایند و اگر شرکتی در این لیست نبود مطمئن گردنند که این شرکت فعالیت هرمی دارد .

🔺احتمال وقوع تخلف حتی در شرکت‌های دارای مجوز بازاریابی شبکه‌ای نیز وجود دارد؛ ازاین رو کاربران، باید مراقب باشند و در صورتی که احساس کردند از سوی این شرکت‌ها به فعالیت شرکت‌های هرمی سوق داده می‌شوند از ادامه همکاری و فعالیت خودداری کنند.

یزد رسا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *