مدیرعامل شرکت سنگ آهن بافق: تامین خوراک سنگ آهن، بهره برداری از معدن آنومالی ۸ ناریگان و سه معدن فعال در ساغند، اخذ مجوز کارخانه کنستانتره و آهن اسفنجی، بهره برداری از پست برق گندله، پیگیری تامین آب آینده شرکت سنگ آهن، سرمایه گذاری و اخذ مجوز ۳۰ هزار میلیارد ریال تامین مالی از بورس، اصلاح چارت و رفع نابرابری های شغلی، مجموعه اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۱ بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی شرکت؛ مجتبی حمیدیان در مراسم افطاری پرسنل کارخانه فرآوری ضمن تبریک این ایام گفت: اتفاقات متعددی در صنعت فولاد در سطح بین المللی در سال گذشته رخ داد و مشکلاتی برای همه شرکت های معدنی و فولادی بوجود آورد که طبیعتا کم و بیش اثرات این مشکلات همه شما را درگیر کرد و تلاش همکاران ما در معاونت های مختلف این بود که این مشکلات را به حداقل برسانیم اما به هرحال باز هم بخشی از مشکلات در بدنه فضای کارگری احساس شد.
وی ادامه داد: با اتفاقاتی که پایان سال افتاد و مقادیری شرایط بازار، فروش و سایر مسائل صنعت دوباره به حالت عادی برگشت و اتفاقات خوبی که رخ داد، توانستیم بخشی از این مشکلات را رفع کنیم.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن اظهار امیدواری کرد: در سال جدید با کمک همه شما اتفاقات خوبی را رقم خواهیم زد که نتایج آن در زندگی همه کارمندان شرکت، سهامداران و شهرستان بافق مشهود باشد.

تامین خوراک سنگ آهن
حمیدیان با اشاره به حجم پایین ذخایر معدنی شرکت بیان داشت: با کمک معاونت معدنی تلاش کردیم که هم ذخایر جدید اضافه کنیم و هم مشکلات ذخایر موجود رفع شود تا خوراک سنگ آهن تامین شود.
وی افزود: پیگیری معدن دی ۱۹ با جدیت جلو رفت و امیدواریم در پایان سال جدید شاهد برداشت سنگ از دی ۱۹ باشیم و به ذخایر عملیاتی ما اضافه شود.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن تصریح کرد: در حال حاضر در حال بهره برداری از معدن چغارت و معدن سه چاهون هستیم همچنین مشکلات و بدهی معدن آنومالی شمالی حل شد و مجموعه پرعیارسازی با ظرفیت بالا در ابتدای امسال به بهره برداری می رسد و در فصل دوم سال، خوراک با عیار بالا برای شرکت فراهم می شود.

بهره برداری از معدن آنومالی ۸ ناریگان و سه معدن فعال در ساغند
حمیدیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تلاش یکساله مذاکراتی در حوزه معادن مرتبط با انرژی اتمی به نتایج رسید و در اواخر سال گذشته بهره برداری و اکتشاف از معدن آنومالی ۸ ناریگان انجام و همزمان با آن، سه معدن در منطقه ساغند فعال شد و برای اولین بار به شکل جدی سنگ آهن مرکزی از محدوده شهرستان بافق فراتر رفت و فعالیت های معدنی خود را در بیرون از بافق آغاز کرد و اواسط امسال می توانیم از ظرفیت های معدنی این معادن استفاده کنیم.
وی ادامه داد: تلاش می کنیم به نقطه ای برسیم که در پایان سال، ظرفیت تامین مواد معدنی شرکت کامل شود و سال آینده به سراغ برداشت هایی بالاتر از سطح نیازمان برای طرح های توسعه برویم.

اخذ مجوز کارخانه کنستانتره و آهن اسفنجی
مدیرعامل شرکت سنگ آهن عنوان کرد: در حوزه ظرفیت های صنعتی، فرصتی به وجود آمد و همکاران مجوز کارخانه کنستانتره و آهن اسفنجی را برای تکمیل زنجیره فعالیت های فولادی شرکت اخذ کردند.
حمیدیان افزود: علاوه بر اخذ مجوز کارخانه آهن اسفنجی، انتشار اسناد مزایده، تعیین پیمانکار و تمامی مجوزهای مرتبط با آن انجام شد و موفق شدیم شروع عملیات کارخانه آهن اسفنجی را در پایان سال گذشته کلید بزنیم اما به شکل رسمی در ماه های ابتدایی ۱۴۰۲ و با حضور مسوولین مراسمی خواهیم داشت و کارخانه آهن اسفنجی به شکل رسمی آغاز به کار می کند که این هم یک گام دیگر برای تضمین آینده سنگ آهن مرکزی خواهد بود.

بهره برداری از پست برق گندله
وی در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: پست برق گندله، پروژه ای که سال ها دچار گره های مختلف بود و ریسک بسیار بالایی به کارخانه وارد کرد و کارشناسان آینده مبهم تا حد تعطیلی را پیش بینی می کردند با کمک معاونت فنی به بهره برداری رسید.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن افزود: همچنین احداث ۲ نیروگاه ۲۵ مگاواتی را در دستور کار گذاشتیم که با مشکلات قطعی برق در سال های آتی مواجه نشویم در این خصوص مناقصه انجام شد و زمین تحویل پیمانکار شده تا قبل از تعطیلی های برقی در سالی که پیش رو داریم ظرفیت نیروگاهی ما بتواند مسئله تامین برق مجموعه را حل کند.

پیگیری تامین آب برای آینده شرکت سنگ آهن
حمیدیان در خصوص حوزه آب نیز بیان داشت: پروژه فاضلاب بافق در حال اتمام است و پروژه فاضلاب یزد هم در بخش های مقدماتی شروع شده تا زمینه تامین آب آینده شرکت سنگ آهن را فراهم کند.

سرمایه گذاری و اخذ مجوز ۳۰ هزار میلیارد ریال تامین مالی از بورس؛ تضمین آینده شرکت سنگ آهن
وی در بخش دیگری از سخنان خود، مهمترین مسئله ای که آینده شرکت و رفاه حال کارگران و سهامداران را تضمین می کند موضوع تامین مالی و سرمایه گذاری خواند و گفت: سنگ آهن با یک عقبه پنجاه ساله به دلیل عدم سرمایه گذار، نسبت به رقبا عقب افتاده و سال گذشته با کمک معاونت مالی و سایر تیم ها برای سرمایه گذاری جدید در حوزه های معدنی، کارخانجات آهن اسفنجی و کنسانتره اقداماتی انجام دادیم.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن با تاکید بر انجام یک کار بی سابقه در شرکت سنگ آهن و گروه شرکت های صندوق بازنشستگی فولاد تصریح کرد: پایان سال گذشته مجوز ۳۰ هزار میلیارد ریال تامین مالی از بورس صادر و از ظرفیت این شرکت باسابقه برای انجام پروژه های سودده در آینده استفاده می شود.
حمیدیان اظهار امیدواری کرد: تا اردیبهشت ماه انتشار اوراق انجام و برای سرمایه گذاری ساخت کارخانه آهن اسفنجی و سایر کارخانجات تامین مالی می شود و سرعت توسعه و اتفاقات مثبت در شرکت رقم می خورد.

اصلاح چارت و رفع نابرابری های شغلی
وی بیان داشت: سال گذشته با وجود مشکلات مالی، موضوعات مختلف کارگری در حوزه معاونت منابع انسانی پیگیری شد و چند طرح مختلف در حال نهایی شدن است.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن ادامه داد: در سال جدید در خصوص چارت، تشکیلات، نظام حقوق و دستمزد و سایر موضوعات اصلاحاتی صورت می گیرد همچنین نابرابری های بین شغل ها وجود داشت که بعضی موارد حل و فصل شد و مابقی هم در سال پیش رو حل و فصل می شود.
حمیدیان در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با کمک همه شما همکاران و معاونت های مختلف بتوانیم اتفاقات بزرگی را رقم بزنیم و جایگاه شرکت سنگ آهن مرکزی بین شرکت های مختلف احیا شود.

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *