- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

هماهنگی عجیب صباغیان با بهابادی ها برای غصب معادن بافق

وقتی مرزها مشخص نباشد باید علاوه بر چاه گز و سه چاهون، فسفات و کوشک و چند تا نقطه دیگر را هم بدهید. ما کشته و مرده آن چند تا نقطه شدیم.

در حالی که عده ای احمق و نادان به جای دفاع از شهرستان بافق و شرکت سنگ آهن هنوز در حال دفاع از خائنان این مرز و بوم و حمله به عصر بافق به دلیل بازگویی حقایق که رسالت هر رسانه ای هست می باشند سند مورد بحث صباغیان توسط بهابادی ها رونمایی شد.

اما نکته جالب داستان هم اینجاست که صباغیان در حالی از بی سوادی یا عدم اطلاع یا از روی غرض از این سند به عنوان سند پلمپ شده معدن سه چاهون به نام بهاباد در مجمع هم اندیشی نام برده و کسی به او اعتراض نکرده که خود بهابادی ها این سند را سند مالکیت مرتع سه چاهون می دانند و آگاهانه از اینکه مراتع، محدوده های حفاظت شده و پناهگاه‌های حیات وحش فرامرزی است و ممکن است یک پناهگاه در دو شهرستان واقع شده باشد چشم پوشی می کنند.

حسین کریمی بهابادی: “سند مالکیت مرتع سه چاهون تحت پلاک ۵۷ بهاباد که معدن فعلی در این مرتع واقع است به شماره ۱۵۳ و همچنین مرتع اسپردی که معدن فسفات اسفوردی در آن واقع است به شماره ۱۵۶ “در سال ۱۳۳۳” در سال ۳۳ هیچ معدنی هنوز شناسایی نشده بود و اکثر معادنی که الان در محدوده بافق هستند آن زمان در محدوده بهاباد بوده و ثبت رسمی شدند. (از جمله معدن چاه گز با پلاک ثبتی ۱۳۵ فرعی از ۶۶ اصلی، سه چاهون ۱۵۳ اصلی، اسپردی ۱۵۶ اصلی، معدن کوشک ۱۴۴ اصلی و … که بعد از شناسایی آنومالی ها توسط روس ها و آلمان ها از دهه ۴۰، کوچک شدن محدوده بهاباد بدون اطلاع مردم و مسئولین محلی بهاباد شروع شد که تا همین سال های اخیر ادامه دار بود و شهرستان شدن بهاباد پایانی بود بر غصب گنج های سرزمین مادری مردم زحمت کش و صبور بهاباد.

کسانی که آگاهانه باعث شدند مال غصبی بر سفره مردم بیاید باید در پیشگاه الهی روزی پاسخگو باشند. در ضمن اینکه گفتید چادرملو و سه چاهون و … زیر نظر سنگ آهن مرکزی بوده؛ هیچ ربطی به مالکیت سرزمینی معدن ندارد که اگر اینطور بود چند آنومالی واقع در استان اصفهان و کرمان همین الان زیر نظر مجتمع فلات مرکزی هستند؛ پس اصفهان و کرمان را هم تصرف کنید! البته سند ثبتی چادرملو هم آنزمان در اداره ثبت بافق بوده که گم شده است البته در فرضیات در چند ابهام است و علت از دست رفتن چادرملو هم همین بود”

اما راهکار به دلسوزان، فقط و فقط باید جلوی جابجایی هر مرزی را گرفت مگر اینکه تمام دستکاری در مرزها در تمام شهرستانها با هم بازنگری و یکبار برای همیشه اصلاح گردد. در شرایط فعلی تنها راهکار هم استعفای دسته جمعی شوراهای شهر و شهرستان و شوراهای روستاهای بافق است و لاغیر.
شورای سردبیری عصر بافق