همان که ما گفتیم و گفتند و خیلی ها تکرار کردند شد، مردم شهرستان بهاباد که بعد از شکستن لوله های انتقالی آینده این سرزمین و نسل بعدی آن منطقه به چادرملو و اردکان با بخشیدن از جیب بافق در محدوده چاه گز به سمت بافق هل داده شدند تا مطالبه گری اینکه چرا ما باید هزینه بزرگ شدن و رشد کردن شرکتی را بدهیم که در شهرستان ما نیست و هیچ عوایدی از این شرکت به ما و بهاباد نمی رسد و چرا حیاتی ترین عنصر در این شهرستان که بهاباد و آینده آن را با خطر نابودی روبرو خواهد کرد از ما اما آبادانی و سودهای کلان برای اردکان و چادرملو را فراموش کنند بالاخره بعد از یک دور تسلسل و واهی دستیازی به معادن بافق که سرابی بیش نبود به جایگاه اصلی خود که همان مطالبه گری از چادرملو و اردکان است بازگشتند.

اکنون اما کمی دیر شده و دیگر این شهرستان هم مانند اردکان آبستن چادرملوی متمول و پولدار از منابع مفتی مردم و منطقه و یارانه های پنهان دولتی است. بهاباد در تله چادرملو، این کارتل اقتصادی بزرگ که الان در عدم حضور مدیران دولتی مقتدر و با تجربه پا را فراتر گذاشته و تقریبا استان را مدیریت می کند گرفتار شد تا سالهای سال هم از شهرستان بافق چیزی به بهاباد نماسد ولی سرگرم باشند و هم برای آب صنایع چادرملو اتفاقی نیفتد. با وجود این ماهی را هر زمانی از آب بگیرید تازه هست و رویه جدید شورای اسلامی شهر بهاباد می تواند خیلی از مسائل را تغییر دهد اما نه همه آنها را، چرا که اکنون بهاباد کارخانه های عظیمی دارد که خود به زودی نیاز به حجم زیادی آب دارند و چادرملو هم در حال جایگزینی آب انتقالی از بهاباد از طریق دریای عمان می باشد.

اما سیاست جالبی در شورای شهر بهاباد به چشم می خورد و آن سیاست چماق و هویج است که کمتر در سیاستمداران بافقی آن را شاهد بودیم. و موضوع مهم دیگری که قابل ذکر است، زمانی که به این نتیجه رسیده اند که دست به اقدام عملی بزنند پشت سر آن به پیش قدم شدن خود اعضای شورا تاکید می کنند که این سیاست در بافق نمود ندارد و یکی از دلایل از دست دادن‌های پشت سر هم ما بافقی ها در سالهای اخیر همین مورد بوده است که حتی در شورای چهارم پشت رئیس شورا و کارگران سنگ آهن که حرکت کرده بودند و پیش قدم شده بودند را هم خالی کردند و با موافقت حضرات و نماینده وقت کارگران این شرکت خصوصی شد.

@asre_bafgh

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *