در خبر رسمی از نشست محمد رضا صباغیان با وجیه‌الله جعفری و مسئولین ایمیدرو تحت عنوان بررسی تعهدات و مسئولیت های اجتماعی شهرستان های حوزه انتخابیه مهریز موارد به شرح زیر قید شده است:

– دستگاه ام آر ای ابرکوه اعلام شد متناسب با پیشرفت هزینه آن پرداخت می‌شود

– راه نایبند به بهاباد متناسب با پیشرفت جاده سهم چادرملو پرداخت می شود

– مقرر شد راه چاگز به بهاباد توسط چادرملو اقدام شود

– راه سیروس آباد بافق ،سنگ آهن و چادرملو متعهد شدند بلافاصله بعد از تایید نقشه تهیه شده توسط مشاور برای اجرایی شدن آن اقدام نمایند.

– مبلغ ۴۰ میلیارد تومان حق آبه برای شهرستان بهاباد از معدن چادرملو پرداخت شده است

– راه معدن سرب و روی مهدی آباد شهرستان مهریز در حال اجرا می باشد

– راه اسفند آباد و چاه گیر و هارونی شهرستان ابرکوه تعهدات و اقدام لازم انجام گرفته است

– سرمایه گذاری بزرگ توسط معدن چادرملو برای شهرستان خاتم

– احداث و تکمیل انتقال برق از معدن اسمالون به شهرستان مروست و تکمیل زیرسازی و آسفالت راه معدن اسمالون به مروست در حال انجام است

نکاتی که از این گزارش استخراج می شود بسیار مهم و برای شهرستان و مردم بافق حیاتی است

– در حالی که در استان و شرکت ایمیدرو با توجه به حساسیت‌های منطقه ای از مهدی آباد یزد نام برده می‌شود با وجود اطلاع کامل صباغیان ولی برای چندمین بار در کانال رسمی وی، از معدنی که در محدوده بافق است به عنوان مهدی آباد مهریز نام برده می شود.

– با وجود نیاز شدید سنگ آهن به خوراک و عیار بالا و مناسب چاه گز، پیگیری راه معدن چاه گز به بهاباد هم از آن پیگیری هاست که بیشتر برای رساندن سنگ این معدن به کارخانه کنسانتره و گندله آن شهرستان صورت می گیرد

– در صورتی که معادن بزرگ ایمیدرو در بافق بیشتر مشغول خام فروشی هستند و با وجود بدعهدی های پی در پی توسط مجتمع فلات مرکزی، فسفات، کوشک، نوظهور و … هیچ صحبتی از پیگیری این تعهدات و سرمایه گذاری جدید نیست و احتمالا وجود تنها ابویی برای بافق کافی است.

قبل تر صباغیان و برخی از تیم وی و رییس اردکانی محیط زیست بافق به همین بهانه و آلایندگی از تاسیس مگامدول نوظهور جلوگیری کرده بودند و در ادامه نیز با همین فرمان ماهها مگامدول سنگ آهن را با چالش جدی مواجه کردند و هنوز اطلاع دقیقی از شروع این پروژه در دست نیست.

قبل از قبل تر نیز صباغیان پیگیری کرده بود تا پرداخت دو درصد فروش معادن به بهاباد تسهیل شود که بعد از آن مجتمع فلات مرکزی که مدیر آن هم از اتفاق بومی است طی دو مرحله تحت عنوان دو درصد فروش معدن چاه گز پول به شهرستان بهاباد پرداخت کرده است. با این تفاسیر اصرار عجیب و غریب بهابادی ها برای احداث دو بانده بافق بهاباد از مسیر سه چاهون، دسترسی آسان تر و نزدیک تر به این معدن و سنگ سه چاهون برای کارخانه های جوار معدنی خود می باشد.

شورای سردبیری عصر بافق

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *