حسن ابراهیمی مدیر کل بیمه روستایی و عشایر استان در حاشیه مراسم ستاد راهبردی توسعه بیمه روستاییان گفت: از جمله وظایفی که به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر محول شده تشکیل ستادهای راهبردی توسعه بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر در سراسر شهرستانهای استان می باشد.
وی افزود: ما امروز در شهرستان بافق با حضور اداراتی که با جامعه کشاورزی، روستایی و عشایری مرتبط هستند ستاد راهبردی را داشتیم که بتوانیم بحث بیمه اجتماعی را تبیین کنیم تا مردم بتوانند از این ظرفیتی که دولت با هفتاد درصد یارانه دولتی فراهم کرده استفاده کنند و بیمه شوند تا بتوانند در آینده از مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی یا خدای نکرده فوتی بهره مند شوند.
ابراهیمی اذعان داشت: از دیگر مزایایی که این صندوق بیمه اجتماعی دارد این است که انتقال سابقه از این بیمه اختیاری به کلیه صندوق های بیمه اجباری امکان پذیر است و روستاییان تا قبل از اینکه جایی مشغول بکار شوند می توانند از این مزیت استفاده کنند. در استان یزد حدود ۳۳ هزار نفر عضو این صندوق هستند که نزدیک به ۴۲۰۰ نفر در حال دریافت انواع مستمری های صندوق هستند و نزدیک به ۸۹۰ نفر هم تاکنون توانسته اند سوابق خود را از بیمه روستایی به بیمه تامین اجتماعی منتقل کنند تا از مزایای آن بهره مند شوند.

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *