- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

آقای ۷۵ درصدی ابرکوهی مصوبات دور اول سفر رییس جمهور به بافق را منتشر کنید

همینطور نیست که بهاباد ادعای چاه گز دارد و در حال ادامه دادن جاده بافق-بهاباد از سمت سه چاهون که جاده ای اختصاصی و معدنی است با قدرت می باشد، مطالبه گری را باید از بهابادی ها بیاموزیم، بهابادی آباد نوشت: عدم تحقق ۹۰ درصد مصوبات دور اول سفر رییس جمهور به بهاباد؛ مصوبات محقق شده: یک سوم میانگین استان

️آقای رئیسی! این بود شعار توجه به مناطق محروم‌تان؟

قرار است آخر این هفته دومین سفر هیئت دولت به ریاست رییس جمهور به استان انجام شود.
این سفرها که به فرموده‌ی آقای استاندار، “لیله القدر” استان است و مقدرات ۱۰۰ ساله تقدیر می‌شود در سفر اول ۷۸۰۰ میلیارد تومان مصوبه برای استان دربرداشت که به گفته مسئولین استان “یک سوم” آن یعنی ۳۳ درصد آن پرداخت شده است. این “درصد” قاعدتا می‌بایست در سطح شهرستان های استان به صورت تقریباً یکسان توزیع شده باشد که البته با توجه به رویکرد “گفتاری” دولت، این توجه باید در شهرستان‌های محروم استان از میانگین استان بیشتر باشد.
اما بررسی آمار تخصیص منابع سفر اول دولت در استان یزد نه‌تنها این رویکرد عدالت‌گرایانه را تایید نمی‌کند بلکه کاملا عکس این موضوع را نشان می‌دهد!
در دولتی که شعار خودش را عدالت و توجه به مناطق کمتر برخوردار قرار داده برای کمتر کردن این فاصله، قاعدتا می‌بایست نه‌تنها منابع مالی این شهرستان‌های محروم‌تر را بیش از پیش رشد قابل ملاحظه‌ای می‌داد بلکه می‌بایست این رشد را نیز بیشتر از میانگین دیگر شهرستان ها قرار می‌داد تا این گسل اختلاف کم و کمتر گردد.
اما آمارهای اعلامی از طرف فرماندار شهرستان بهاباد درباره تخصیص منابع سفر اول رئیس‌جمهور کاملا عکس این موضوع را نشان می‌دهند.
آمارها تأسف برانگیز است: تخصیص یک سومی مصوبات نسبت به میانگین تخصیص استان! بله در شهرستانی که نیازمند توجه بیشتر مالی نسبت به دیگر شهرستان های برخوردارتر است میانگین تحقق مصوبات با ۱۱ درصد یک سوم میانگین استان است و این یعنی شکاف بیش از پیش با دیگر مناطق برخوردار استان.
این تفاوت تخصیص بین شهرستان های استان وقتی دردناکتر می‌شود که بدانیم ۹۰ درصد منابع مالی مصوبات دور اول سفر رییس جمهور هنوز هیچ تخصیصی در شهرستان بهاباد نگرفته است و بر روی کاغذ مانده است. این عدم تخصیص در سطح استان ۶۷ درصد است.
همچنین باید به این تبعیض‌ها این مورد را هم اضافه کنیم که در بین مصوبات دور اول، تنها یک یا دو مورد مصوبات زیربنایی برای شهرستان دیده شده‌ است و بقیه‌ی مصوبات کارهای سالیانه دولتی می‌باشد.