- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

در رابطه با دو بانده کردن جاده بهاباد دنبال مباحث سیاسی نیستیم و دلایل فنی داریم / جاده سه چاهون خواه ناخواه یک جاده اختصاصی معدنی و به هیچ عنوان مورد کاربری عمومی نخواهد داشت

محمد حسین مرادیان معاون معدنی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق در کنفرانس خبری این شرکت با خبرنگاران و اصحاب رسانه بافق گفت: برای اینکه جاده دو بانده بهاباد از سمت سه چاهون نباشد ما دلیل سیاسی نمی آوریم و دنبال مباحث سیاسی نیستیم و دلایل فنی داریم. ما معتقدیم اگر که به هر ترتیبی جاده از این سمت دو بانده شود بعدا به این نتیجه خواهیم رسید که کار اشتباهی صورت گرفته است. ما برای اینکه کار اشتباه انجام نشود ما دلایل متقن آورده ایم.

مرادیان افزود: به نامه فرماندار شهرستان نیز در این خصوص با دلایل فنی جواب دادیم که به هیچ عنوان این کار امکان ندارد. مباحث مختلفی از جمله معدن سه چاهون، آتش باری و خطرات آن و بحث معدن زیر زمینی ۱۲a که باید ریل راه آهن جابجا شود و تمام موانعی که وجود دارد از جمله جاده بهاباد باید جابجا شود.

معاون معدنی سنگ آهن تصریح کرد: ما با نگاه به آینده و با توجه به داشتن محدوده های معدنی فراوان در این منطقه از جمله محدوده های ۱۲ و ۸ که در آینده نچندان دور در بحث توسعه به سراغ آنها خواهیم رفت تصمیم می گیریم و این جاده خواه ناخواه یک جاده اختصاصی معدنی خواهد بود و به هیچ عنوان مورد کاربری عمومی نخواهد داشت. اینها دلایل منطقی هست که ما ارائه دادیم و منبعد هم اگر استعلامی بگیرند پاسخ همین خواهد بود.