حمیدیان‌ گفت: با احداث دو واحد نیروگاه ۲۵ مگا واتی در آینده ای نزدیک تامین برق کارخانه گندله سازی مرتفع می گردد.

به گزارش عصر بافق به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، بافق؛ صبح امروز مجتبی حمیدیان در بازدید از کارخانه گندله سازی پیرامون تامین برق این کارخانه گفت: خوشبختانه امروز دومین اتفاق و رویدادی که در کمیسیون معاملات رمق خورد این بود که پروژه نیروگاه کوچک ۲۵ مگا واتی در قالب مدل مدل b.o.o راه اندازی گردد تا بدین وسیله مشکل برق کارخانه گندله سازی مرتفع گردد.

وی افزود: امروزه کشورهای توسعه یافته و همچنین کشورهای در حال توسعه از نیروگاه های کوچک مقیاس یا DG به جای سیکل ترکیبی به دلیل راندمان بالاتر و مصرف گاز کمتر استفاده می‌کنند.

حمیدیان تصریح کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی نیز به منظور تامین ۵۰ مگاوات برق پایدار مورد نیاز کارخانه های گندله و کنستانتره اقدام به راه اندازی دو واحد ۲۵ مگا واتی به روش B. O. O نمود.

وی ادامه داد: شرکت سنگ آهن مرکزی در این طرح در سال اول اقدام به راه اندازی نیروگاه ۲۵ مگاواتی کرد و انشالله در سال دوم نیز دومین نیروگاه برق با ظرفیت ۲۵ مگاوات راه اندازی و احداث خواهد گردید.

حمیدیان در ادامه با اشاره به مزایای احداث دو نیروگاه برق گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی با احداث این دو نیروگاه برق توانایی دارد، کل برق تولیدی را به مدت ده سال با نرخ پایه توافقی خرید تضمینی نماید.

وی در ادامه با ذکر دلایل ذیل، هدف از اجرای این طرح را مقرون به صرفه دانست و عنوان کرد: با اجرای این طرح۱- خسارات ناشی از توقف تولید محصولات مجتمع به دلیل قطعی برق به ویژه در فصل تابستان۲- هزینه ترانزیت برق۳-هزینه دیماند۴- هزینه عوارض برق۵- هزینه مربوط به اضافه مصرف۶- هزینه عوارض برق۷- هزینه مابه التفاوت اجرای مقررات و… مرتفع می گردد.

حمیدیان در پایان اظهار کرد: خوشبختانه شرکت سنگ آهن مرکزی با بهره گیری از مدیران توانمند و متخصص در زمینه برق، پیگیر احداث نیروگاه های برق در سطح شرکت می باشد، که این امر انشالله با سرعت بخشیدن در احداث پروژه نیروگاه خود تامین ۲۵ مگاواتی که در مرحله تعیین پیمانکار است، محقق خواهد گردید.

@asre_bafghhttps://www.instagram.com/p/CmmK0S5o_-W/?igshid=NjcyZGVjMzk=

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *