عملیات بهره برداری از معدن سیزده سی در راستای توسعه نیاز خوارک معدنی شرکت سنگ آهن مرکزی آغاز شد. به گزارش عصر بافق به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن؛ مجتبی حمیدیان صبح امروز با حضور در معدن سیزده سی پیرامون بهره برداری از معدن سیزده سی گفت: همان طور که مستحضر هستید عملیات اجرایی و بهره برداری از معدن سیزده سی در راستای توسعه نیازهای شرکت سنگ آهن مرکزی چند روزی آغاز شده است.

وی افزود: امیدواریم با بهره برداری از این معدن بتوان خوراک جدیدی به مجموعه خوراک شرکت سنگ آهن مرکزی اضافه کرد.وی تصریح کرد: یکی از سیاست ها و برنامه های شرکت سنگ آهن مرکزی، بهره برداری از معدن های پراکنده با حجم پایین است که تا  کنون به آن توجه نشده است.

حمیدیان گفت: عملیات بهره برداری از معدن سیزده سی،آغازی برای بهره برداری از معادن کم مقدار می باشد تا بتوان از تجمیع این معادن میزان خوراک  و نیازهای اولیه شرکت را تامین کرد.

گفتنی است معدن c۱۳  در ۶۰ کیلومتری شهر بافق و سایت شرکت سنگ آهن مرکزی است. ذخیره قطعی و احتمالی سنگ آهن آنومالی c۱۳ شامل۷۳۰۴۴۰هزارتن ذخیره می باشد که از این میزان ۲۷۶۴۷۶هزارتن ذخیره قطعی و ۴۵۳۹۶۴هزار تن ذخیره احتمالی برآورد گردیده است و بزرگترین توده اصلی  می باشد.  برای آنومالی c۱۳ بر اساس محاسبات ذخیره به روش سنتی، ارزیابی منبع معدنی فقط بخشهای  رخنموندار و ترانشه های حفر شده برروی ۲ رخنموندار شماره ۱و ۲ قرار گرفت و ذخیره ۱۲۷ هزارتن تعیین گردید.

کارهای صورت گرفته تاکنون در معدن c۱۳:انجام ۱۰۰ درصد از نقشه برداری توپو گرافی ۱۳c در مقیاس ۱ به هزار و همچنین ۱۷c توسط برداشت پهبادی

برگزاری جلسات متعدد با مشاور کاوشگران و فلات مرکزی در راستای پیشبرد و برنامه ریزی هداف قرار داد

برنامه ریزی برای تغییر جاده دسترسی از سمت جاده d۱۹ که این تصمیم موجب شد ۵۵ کیلومتر از مسیر آسفالته باشد و مابقی خاکی نیز از توپرگرافی ملایم برخوردار باشد

جمع آوری اطلاعات اکتشافی محدوده ها و برنامه ریزی برای اکتشافات تکمیلی

تهیه تاپ چارت واحد مدیریت تجهیز آنومالی های مذکور

تهیه گانت چارت کنترل پروژه قراردادانعقاد قرارداد با شرکت لانسات ایران جهت انجام پروسه باقیمانده نقشه برداری

@asre_bafghhttps://www.instagram.com/p/CmZufx3oMlT/?igshid=MDJmNzVkMjY=

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *