‍ شایقی در جلسه مسئولان شهرستان با مدیران معادن: فرهنگ سرمایه پذیری در بافق باید توسعه پیدا کند / زمانی که در بافق معدن بوده، اردکان و گل گهر اصلا نمی دانستند معدن یعنی چه؟ / تنها موضوعی که می تواند این مشکلات اقتصادی بافق را حل کند سرمایه گذاری است / با نصف شدن قیمت فولاد در دنیا الان تمام فولادسازان کشور با مشکل مواجه هستند / در مجموع راه پیشرفت بافق توسعه سرمایه گذاری است

شایقی، بنیان گذار شرکت شهداب یزد که چهره موفق و توانمندی در بحث اقتصادی از خود نشان داده در جلسه مسئولان بافق با مدیران معادن و شرکتها گفت: با توجه به اینکه من ۴۰ سال هست که کار اقتصادی انجام می دهم و دستی در کار اقتصادی دارم به نظر من یکی از مشکلات عمده بافق و در واقع اصلی ترین مشکل بافق این هست که ما با هم حرف نمی زنیم و هماهنگ نمی شویم. ما باید با هم جلسه داشته باشیم، کسانی که داخل بافق سرمایه گذاری کردند، کسانی که بعدها به لحاظ سرمایه گذاری می توانند دستی روی آتش داشته باشند، با هم بنشینیم و صحبت کنیم و برای سرمایه گذاری راهکار پیدا بکنیم.

وی افزود: بیاییم فرهنگ سرمایه پذیری را در شهر بافق توسعه دهیم. مشکل ما در بافق این است که اینجا سرمایه گذاری نشده است. اگر نسبت به شهر اردکان مقایسه ای بکفرهنگ سرمایه پذیری در بافق باید توسعه پیدا کندنیم، شهرستان بافق مادر معادن کل ایران بوده است، زمانی که در بافق معدن بوده، اردکان و گل گهر اصلا نمی دانستند معدن یعنی چه؟ ولی متاسفانه الان شما داخل اردکان که بروید کلی کارخانه می بینید ولی ما در بافق یک کارخانه کنسانتره و یک کارخانه گندله داریم. در صورتی که اینجا مادر معادن ایران بوده هیچ کار دیگری نشده است.

شایقی اذعان داشت: باید بگردیم ببینیم علتی که این اتفاق در بافق نیفتاده چه چیزی بوده و این مشکل را برطرف کنیم. پیشنهاد من ادامه این جلسات به صورت ماهیانه یا چند بار یک بار برای پیدا کردن راهکار جهت سرمایه گذاری در بافق هست. تنها موضوعی که می تواند این مشکلات اقتصادی بافق را حل کند سرمایه گذاری است. باید داخل بافق سرمایه گذاری شود و این کار با همت شما بزرگواران می تواند اتفاق بیفتد.

وی گریزی به مشکلات حال حاضر صنعت فولاد نیز زده و گفت: وضعیت فولاد در شش ماه اخیر به شدت خراب شده است، مجموعه فولاد هم به دنیا وابسته است، در دنیا قیمت فولاد تنی ۸۰۰ دلار بوده که الان به تنی ۴۰۰ دلار رسیده است و الان کلیه فولادسازهای ایران با مشکل مواجه هستند. من به وجود طلب حدود ۵۰۰ میلیاردی از کارفرماها در پرداخت حقوق کارگر خودم مانده ام و اگر خیلی هم به کارفرما فشار بیاورم خب او هم ندارد چرا که نمی تواند فروش داشته باشد. نهایتا باید به طریقی با هم کنار بیاییم، مقداری اداره دارایی رعایت کند و به جای اینکه برای هم مشکل درست کنیم به یک طریقی مشکل هم را حل کنیم. ولی در مجموع راه پیشرفت بافق توسعه سرمایه گذاری است.

@asre_bafgh

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *