به گزارش عصر بافق، مجتبی حمیدیان مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق در حاشیه برگزاری کنفرانس خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما در بافق گفت: ما در شرکت سنگ آهن مرکزی یک برنامه اولیه سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی در نظر گرفتیم. این برنامه مشتمل می شود بر طرحهای توسعه جوار معدنی شامل آهن اسفنجی و توسعه خطهای کنسانتره، کار در حوزه های زیرساختی که شامل تصفیه آب های فاضلاب و انتقال آن و همچنین در حوزه تامین برق و سرمایه گذاری در حوزه تامین برق پایدار برای کارخانه های مجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی همچنین سرمایه گذاری در حوزه اکتشافات و باطله برداری و بهره برداری از معادن موجود و معادن در دست توسعه شرکت سنگ آهن مرکزی می باشد.

وی ادامه داد: ما امیدواریم از مسیرهای مختلف تامین مالی، تامین سرمایه از سود سهامدار همچنین انتشار اوراق در بورس، تامین مالی از نهادهای بانکی همچنین مشارکت با سرمایه گذاران تخصصی صنعت فولاد بتوانیم حجم سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیاردی را در شهرستان بافق و سنگ آهن مرکزی انجام دهیم. این سرمایه گذاری سه ساله هست و ما امیدواریم که اولین مرحله از این سرمایه گذاری ها ظرف چند ماه آینده اتفاق بیفتد.

حمیدیان اذعان داشت: ما در حال طی کردن مراحل قانونی این موارد هستیم. سهامداران محترم همه همکاری ها، ظرفیت‌ها و ضمانت‌های خودشان را آورده اند و از مراجع تامین مالی در حال عملیاتی کردن آن هستیم. اولویت اول ما احداث کارخانه آهن اسفنجی هست و بنا بر حجم تامین سرمایه ای که صورت بگیرد ادامه کار می دهیم.

مدیرعامل سنگ آهن تصریح کرد: مناقصه آهن اسفنجی را برگزار کردیم و در حال ارزیابی توان تخصصی پیمانکاران هستیم. سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون یورویی حدود ۶ هزار میلیارد تومان مجموعا که حالا ترکیبی از ارزی و ریالی هست و تقریبا سه سال زمان خواهد برد. این کارخانه حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد. اما مهمترین فایده ای که در کنار ایجاد اشتغال دارد، برای شرکت سنگ آهن مرکزی ایجاد ارزش افزوده کرده و همچنین بازده نیروی انسانی را نیز بالا خواهد برد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *