محمدعلی علی‌قاسمی، رئیس شورای اسلامی کار سنگ آهن: با هزینه هزار میلیارد از ۳ هزار میلیارد از محل فروش اوراق سلف توسط صندوق مخالفت کردیم / نظر کاظمی روی مدیر صد در صد مثبت بود اما گفت خیلی تحت فشار است و افرادی می گویند بایستی مدیر دیگری جایگزین شود / مدیر عامل، اعضای هیات مدیره و معاون مالی شرکت قبول نکردند از سه هزار میلیارد پولی به صندوق پرداخت کنند / دلیل عزل حمیدیان این بود که اجازه نداد پول سرمایه گذاری در بافق که حدود یک سال برایش زحمت کشیده شده به تهران برود / چرا حمیدیان روزی برکنار شد که قرار بود فردای آن روز پاکات آهن اسفنجی باز شود؟

توضیحات رئیس شورای اسلامی کار شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق در رابطه با حواشی اخیر: سلام و عرض ادب خدمت همکاران عزیز و گرامی؛ جا دارد در مورد موضوع تغییر مدیر عامل که دیروز اتفاق افتاد توضیحاتی بدهم. هفته گذشته بنده و آقای رضوی و امیرحسین کارگران با آقای کاظمی جلسه داشتیم. ابتدا به ایشان تبریک گفته و برایشان موفقیت و سلامتی آرزو کردیم و از ایشان‌ و هیات مدیره صندوق دعوت کردیم که به بافق تشریف بیاورند و شرایط طلایی بافق را از نزدیک مشاهده کنند.ما از ایشان خواستیم که تا آخر سال از شرکت پولی نگیرند تا برای مزایای رفاهی و حقوق پرسنل و عیدی به مشکل بر نخوریم، بحث سهام ترجیحی پرسنل، آنومالی هایی که سال ۸۵ از بدنه شرکت جدا شد و بحث سرمایه گذاری در شرکت و طرح های جوار معدنی بود، ایشان گفتند صندوق در ردیف ۹ بودجه هست و میخواهیم به زودی به ردیف ۷ تغییر دهیم تا دولت موظف شود حقوق بازنشستگان را بدهد و گفتند از ۳ هزار میلیارد پولی که از محل فروش اوراق سلف عاید شرکت می شود ۱۰۰۰ میلیارد آنرا برای صندوق میخواهند که تا آخر سال دغدغه ای برای پرداخت حقوق بازنشستگان نداشته باشند. ما قبول نکردیم و گفتیم این پول برای آهن اسفنجی است.

ایشان گفتند نظرشان روی مدیر صد در صد مثبت هست اما خیلی تحت فشار هستند و افرادی میگویند بایستی مدیر دیگری جایگزین شود و قول دادند اگر قرار به تغییر مدیریت باشد حتما با شورای کارگری مشورت میکنند (مشورت را هم دیدیم!!!!!!) لذا با توجه به جلساتی که با مدیر و هیات مدیره داشتیم خبر داریم که مدیر عامل محترم و اعضای محترم هیات مدیره و معاون محترم مالی شرکت زیر بار نرفتند که ذره ای از سه هزار میلیارد را به صندوق بدهند. دلیل عزل آقای حمیدیان همین بود که اجازه نداده بود پول سرمایه گذاری در بافق که حدود یک سال برایش زحمت کشیده شده به تهران برود. ضمن اینکه مدیر عاملی که برای سنگ آهن در نظر گرفته شده بود غیر بومی بود و طبق صورتجلسات متعدد، مدیر و دو عضو هیات مدیره بایستی بومی باشند.

برای بعضی از همکاران یاد آوری می کنم: از زمانی که شورای کارگری شکل گرفت با مدیران عامل شرکت آقایان عسکری، رحیمی، فلاح و اینک حمیدیان کار کردیم و هدفمان رضای خدا و احقاق حقوق کارگر و منافع شهر و شرکت بوده و هست و با کسی تعارف نداریم و تمام تصمیمات را ۹ نفر شورا میگیریم و خدا را شکر تیم منسجم و یکدستی هستیم و در پایان لطفا به این سوالات هم دقت کنیدچرا دقیقا زمانی که موضوع سه هزار میلیارد برای آهن اسفنجی قطعی شد و آقای حمیدیان پافشاری کرد که در بافق هزینه شود؛ حکم ایشان لغو شد؟!چه کسانی برای مجوز محیط زیست آهن اسفنجی سنگ اندازی کردند؟!چرا دقیقا روزی این اتفاق می افتد که قرار بود فردای آن روز پاکت‌های الف و ب آهن اسفنجی باز شود؟؟!!

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *