- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

عدالت در انتقال آب به استان رعایت شود / معادن به سنگ آهن بافق واگذار تا آب را انتقال دهد

به گزارش عصر بافق به نقل از صبح بافق؛ حجت الاسلام والمسلمین سعادت فر امام جمعه بافق در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان گفت: شهوت در ابتدا باید مدیریت شود به دلیل اینکه اگر شهوت در وجود انسان تقویت شد زمام‌ امور را به دست می گیرد و تاب مقاومت در برابر آن را نخواهیم داشت.

وی افزود: احترام به پدرومادر به خصوص در دوران پیری از لوازم عاقبت به خیری است لذا تکریم به پدر و مادر را به بهانه داشتن کار وگرفتاری از خود سلب توفیق نکنیم.

خطیب جمعه بافق به خطبه ۱۴ نهج البلاغه در خصوص عوامل وسوسه برای فتنه آفرینی فتنه گران وچه کسانی جذب فتنه گران می شوند اشاره و خاطرنشان کرد: زمانی که یک کشوری نعمت در آن بود مورد طمع فتنه گران قرار و افرادی که سبک عقل و دارای افکاری سفیهانه هستند هم جذب فتنه گران و هم عامل معنوی فتنه افکنی برای فتنه گران هستند. این افراد کودن هدف تیراندازی فتنه گران و شکار صیادان فتنه گر می شوند.

سعادت فر تصریح کرد: علتی که باعث شده مردم طعمه فتنه گران قرار نگیرند و همیشه فتنه گران را از کرده های خود پشیمان و آنها را به عقب برانند بصیرت، عقلانیت، تقوا و رشد مردم است و قطعاً انسان های غرق در هواوهوس در افکار آلوده، مشروبات و موادمخدر نمی توانند بر عقول نورانی مردم غلبه ای داشته باشند.

خطیب جمعه بافق اظهار داشت: فتنه و جنگ امروز جنگ ترکیبی است، از یک طرف استمرار تحریم و عهدشکنی های تکراری آمریکا در برجام و از طرف دیگر ایجاد و فعال سازی گسترده گسل های قومی، منطقه ای و مذهبی ما همه با هم برادر بوده و هستیم اما امروز برخی با تفاوت در فرقه ها و سن، منطقه و قومیت ها سوءاستفاده می‌کنند. فعال سازی کانون های قدرت های پوشالی وابسته به استکبار در اطراف کشور از جمله رژیم منفور آل سعود که برای اهانت و حمله به ارزش ها و امنیت کشور از ظرفیت ۷ رسانه به زبان فارسی استفاده می کند.

سعادت فر از جنگ امروز ترکیبی امروز به عنوان جنبش بی سر نام و بیان داشت: جنگ ترکیبی امروز یک جنبش بی سر یعنی یک تحرک فاقد رهبر، هویت و هدف که فقط توسط شبکه های اجتماعی و مجازی در حال مدیریت صرفا جهت اغتشاش است.

امام جمعه بافق تصریح کرد: این فتنه ها به خیال خام خود دنبال تغییر حکومت ها هستند اما قطعاً موفق نمی شوند اما ویرانی، ناامنی و رعب و وحشت ها را به دنبال خواهند داشت، در واقع ضد انقلاب پروژه ویران سازی کشور را در دستور کار قرار داده نه براندازی. مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود فرمودند مشکل اصلی استکبار با ایران این است که اگر این نظام در دنیا پیشرفت و جلوه کند منطق لیبرال دموکراسی غرب باطل خواهد شد.

سعادت فر گفت: امروز جمهوری اسلامی به اقصی نقاط دنیا فکر، اندیشه و آرمانش صادر شده و مدل های مدیریتی لیبرال دموکراسی در دنیا به برکت این نظام بی آبرو و بی هویت شده لذا امروز دست به این فتنه ها می زنند. مهم ترین عامل دشمنی دشمنان با نظام ما پیشرفت در همه عرصه هاست. امروز از تیروتفنگ، نارنجک و سلاح سرد تا بازی با پول و ارز و سکه تا فعالیت های دیگر جزء دستورات جدی دشمن است، امروز بیش از ۴۷ کشور سازمان های جاسوسی آنها برعلیه مردم انقلابی ایران صف آرایی و سرویس های جاسوسی ۱۲ کشور کف خیابان حاضرند.

امام جمعه بافق خاطرنشان کرد: جنگ جنگ است اما ایران به برکت رهبری حکیمانه و مردم بابصیرت اگرچه مظلوم است اما مقتدر و در اوج پیشرفت فتنه گران هوس باز را که به جزء هوس بازی و شهوت رانی برای ما تحفه ای ندارند نابود خواهند شد. این انقلاب، انقلاب معنویات بود و انسان ها را از زندگی شیطان و مشروبات و شهوت رانی به جایی رسانده که عاشق شهادت شوند.

وی به حربه دشمن در فضای مجازی اشاره و عنوان داشت: امروز دشمن در فضای مجازی به گونه ای ترویج و تبلیغ می کند که به مردم احساس خفگی دست دهد و احساس کنند که انقلاب به پایان و کشور به بن بست رسیده تا دست از اسلام و انقلاب و ارزشها بردارند.

سعادت فر در خصوص انتقال آب به استان نیز تصریح کرد: یکی از ضروریات استان موضوع انتقال آب است اما چیزی که دغدغه است مقام معظم رهبری فرمودند هر مصوبه، لایحه و تصمیم دولت باید با پیوست عدالت همراه باشد یعنی اینکه پروژه انتقال آب نیاز به پیوست عدالت دارد. پیوست عدالت یعنی هرچیزجای خود و باید فکری شود که پروژه‌ها و صنعت آب بر به مصلحت این استان هست و آیا عواقب زیست محیطی و اجتماعی مورد توجه قرار گرفته یا خیر و نکته دوم در موضوع عدالت این است که سهم آب برای تمامی شهرستان های استان به اندازه نیاز آنها باید مورد توجه قرار و موضوع انتقال آب هزینه می خواهد.

امام جمعه بافق ادامه داد: در استان تصمیم گرفته شده که برخی معادن را برای تامین هزینه های انتقال تخصیص دهند، شرکت پیمانکاری که قرار است انتقال آب را انجام دهد یک شرکت معدنی نیست و نیاز به تامین منابع مالی دارد و باید معدن را به شرکت تخصصی معدنی واگذار کرد لذا پیشنهاد ما این است که معادن را به شرکت سنگ آهن مرکزی واگذار و این یک شرکت تخصصی معدنی و نیاز به خوراک معدنی دارد.

سعادت فر در پایان خاطرنشان کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی خوراک خود را از این معادن استخراج و موظف باشد صورت وضعیت هزینه های شرکت مجری انتقال آب به استان را پرداخت کند.انتهای پیام/