با حکم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، «محمدباقر قائمی» به عنوان رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بافق منصوب شد.

به گزارش عصر بافق به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ آیین تکریم و معارفه رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق با حضور امام جمعه، فرماندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، برخی از مسئولین شهرستان و انجمن های ادبی و هنری بافق در سالن شیخ محمدتقی فرمانداری بافق برگزار شد.

فرماندار شهرستان بافق در این مراسم با اشاره به اینکه شهرستان بافق سبقه فرهنگی با وجود مشاهیری همچون وحشی بافقی و دیگر هنرمندان و فرهیختگان در سطح کشور دارد، خاطر نشان کرد: در سال های اخیر به واسه گسترش بحث های اقتصادی و معدنی در شهرستان این موضوع تحت الشعاع قرار گرفته است. 

فرماندار بافق با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ تلاش کنند، خاطر نشان کرد: پشتیبانی و اجرای مسئولیت اجتماعی شرکت سنگ آهن مرکزی در حوزه فرهنگ شهرستان قابل تقدیر است.

محمد علی آخوندی، عضو شورای اسلامی بافق در این مراسم به فرمایشات و دغدغه های مقام معظم رهبری در مورد فرهنگ اشاره کرد و از غریبی بودن رهنمود های ایشان در حوزه فرهنگ و هنر گفت: به جای اینکه در این جلسات به بررسی فرمایشات و فرامین رهبری در مورد فرهنگ بپردازیم و بگوییم که چقدر از این فرمایشات را اجرا کرده ایم، همه ی صحبتمان از غربت این حوزه است.

آخوندی تاکید کرد: در حوزه فرهنگ و هنر نباید از غریبی صحبت کرد، باید از بهترین ها استفاده و بهره ببریم و برای خدمت در این حوزه باید افراد صف ببندند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به وظایف شورای فرهنگ عمومی و نقش آن در اعتلای فرهنگ و هنر هر منطقه، گفت: تمام نهاد و دستگاه های دولتی و غیردولتی باید همگام با تصمیمات شورای فرهنگ عمومی برای سربلندی و شکوفایی شهرستان گام بردارند.

وی یادآور شد: در حال حاضر از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به چشم یک دستگاه اجرایی نگاه می شود و دیگر آن کارایی خود در باب پشتوانه و تعیین کننده نقش فرهنگ را ندارد و همه از این اداره مطالبه ی برگزاری جشن و رویداد های فرهنگی را دارند، در صورتی که این چنین نیست و نبوده و نخواهد بود.

در ادامه این مراسم برخی از اعضای انجمن های ادبی و هنری شهرستان به بیان پیشنهادات و مشکلات حوزه هنری شهرستان پرداختند.

در پایان از زحمات پنج ساله حسین ارجمند تقدیر و محمدباقر قائمی به عنوان رئیس جدید اداره ارشاد معرفی شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *