از زمانی که دغدغه بومی گزینی روسای ادارات در شهرستان بافق رشد کرد اوضاع از آن که بود وخیم تر شد و به نظر می رسد نوعی لجبازی در ندیدن مدیران بافقی به انحای مختلف در سطح استان در دولت های مختلف وجود داشته است. با نگاهی به گذشته شهرستان و مقایسه ای سر انگشتی به نتایج اسفباری در این زمینه خواهیم رسید. به نظر می رسد مجموعه مدیریت استان و مدیران ارشد بافق که اکثرا غیر بومی هستند به این نتیجه خطرناک رسیده اند که بافقی ها با مدیران غیر بومی به راحتی کنار آمده اما برای مدیران بومی هر روز بحثهایی دارند.
امروز از تفکر تربیت منابع انسانی بافقی و تزریق آن به بدنه مدیریت استان و کشور به جایی رسیده ایم که توان نگهداری مسئولیت‌ها در ادارات بافق را نیز نداریم و غیر بومی گزینی در ادارات به حد اعلای خود رسیده است. قبلا گفتیم غیر بومی سازی غیر تخصصی سلاح تحقیر مردم یک شهرستان و گرفتن اعتماد به نفس و خودباوری آنان است و این امر در حال اتفاق است و علی رغم مطالبه رسانه و مردم وقعی به این امر نهاده نمی شود. واقعا جای تاسف است که خیز غیر بومی سازی غیر تخصصی در شهرستان که از اوایل دهه نود شر‌وع شده در سالهای اخیر شدت گرفته به شکلی که حتی در برخی ادارات به کارشناسان نیز رسیده، عادی شده و امری طبیعی محسوب می شود.
تمرکز بیش از حد روی معادن خصوصا شرکت سنگ آهن آن هم به دلایل سیاسی و حساسیت بالا در پیگیری امور آن باعث شده تا شهرستان و مناصب سیاسی آن به حال خود رها شده و برای اندک مسئولان بومی باقیمانده حتی نماینده های مردم نیز خیلی مهم و دارای اولویت نباشد. دقیقا به همین دلیل است که شهرستان بافق در مسائل مهمی مانند حفظ و حراست از مرزها و منابع خود ناتوان بوده و به از دست دادن‌ها عادت کرده است. تنها سنگرهای باقیمانده در این داستان که می توانند کمی نتایج غم انگیز آن در آینده را تغییر دهند نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر می باشند که باید فکر عاجلی در این زمینه بردارند.
@asre_bafgh

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *