به تازگی در گروهی یک نفر بافقی از اینکه شورای شهر میدان یا خیابانی را به نام چادرملو نامگذاری نکرده اند تعجب کرده و از خواب آلودگی و انفعال آنان گلایه کرده است. پیشنهاد اتحاد بافق و بهاباد و مطالبه خیلی جدی و سریع معدن چادرملو نیز در فضای مجازی در نوع خود جالب توجه است و نشان از بالا رفتن شناخت مردم از اطراف و اتفاقات دارد اما چرا مسئولان دو شهرستان سالها نتوانستند به اینجایی که مردم رسیده اند برسند؟ جواب سوال خیلی ساده هست و آن چیزی جز خیانت برخی از مسئولان دو شهرستان نیست‌.

برابر با گفته فعالی دیگر در فجازی، «شهرستان اردکان صد در صد با معدن چادرملو بیگانه است و هیچ نشانه تاریخی یا اثری از این جماعت بر این معدن نیست» اما اردکانی ها طی سالها مشغول سندسازی بودند طوری که کوچکترین کاری که انجام دادند میدان بزرگی در این شهر را به نام چادرملو نامگذاری کردند اما سوال اساسی ما این است، چرا مسئولان بافقی طی سالها تن به خواسته ما و شهروندان بافقی ندادند تا میدانی را در بافق به نام دی نوزده و آریز و … نامگذاری کنند؟

دنبال چیزی جز عدم اهمیت این مقوله برای غیر بومی ها از امام جمعه، فرماندار و کل شورای تامین بافق گرفته تا روسای غیر بومی اداره های مرتبط منابع طبیعی و محیط زیست که از اتفاق به شدت مورد حمایت طیف خاصی از بافقی ها نیز هستند و بعضا ترس، انفعال یا خیانت بومی ها در مناصب دیگر نگردید. اگر الان می بینید شهرستان بهاباد، مردم و مسئولان این شهرستان همه با هم برای تغییر مرزهای بافق و غصب چاه گز متحد شده اند و اصلا غصب بزرگ صورت گرفته در محدوده معدن چادرملو، بردن آب و خالی کردن سفره آبهای زیرزمینی این شهرستان توسط چادرملو که نابودی کشاورزی در آن منطقه مرغوب را در پی دارد و همچنین اجرا شدن صورتجلسه تقسیم عواید معدن چادرملو بین اردکان و بهاباد که دو‌ درصد معدن چاه گز در مقابل آن پول خرد نیز حساب نمی شود برایشان مهم نیست، بگردید دنبال افرادی که تطمیع شده اند یا فریب خورده اند یا درک درستی از واقعیتها نداشته یا خوشبینانه می خواهند دق دلی از دست دادنهایشان را در جای دیگر روی بافقی ها که سابقه بسیار درخشانی در از دست دادن های پی در پی دارند خالی کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *