مدتی است بعد از پیشنهاد چادرملو به واگذاری یک معدن در ازای انتقال آب به استان هر از گاهی در این زمینه صحبتهایی می شود که بیشتر جنبه عامیانه داشته و کارشناسی نیست. بعد از غصب های سرزمینی به همراه معادن توسط اردکان از بافق و بهاباد و خالی و نابود کردن سفره آبهای زیرزمینی بهاباد و دشت اردکان و یزد، اکنون که دیگر شرایط برای غصب بیشتر و به صورت آشکار مانند گذشته وجود ندارد چادرملو (دیگر از اردکان استفاده نکنیم بهتر است چرا که شروع کار با اردکان بود اما پایان را قطعا پول و چادرملو رقم خواهد زد) با اعمال نفوذ در برخی مسئولان استانی و کشور و پشتیبانی و حمایت از بهاباد در حال سعی در به دست آوردن چاه گز از طریق بهاباد بوده و برای همین کارخانه های کنسانتره و گندله خود را به سرعت در بهاباد پیش می برد.

از طرفی بحث آب شرب استان یزد بزرگترین دغدغه استان نیز بحثی جذاب و دستاویزی عالی است تا بتوان روی آن و پیشنهاد انتقال آب از عمان مانور داد به طوری که عقل را از سر مسئولان استان برباید. این طرح ظاهراً مورد حمایت جوکار نیز قرار گرفته و استانداری نیز بدون در نظر گرفتن تمامی جوانب از حول حلیم در حال افتادن در دیگ است. آقایان قبل از تن دادن به چنین طرح‌هایی برای مردم توضیح دهند چادرملو که آب را از بهاباد، اردکان و یزد و آب انتقالی زاینده رود سالها مصرف می کند، سنگ را از بافق و بهاباد غصب کرده و سالها از زیرساختهای استان استفاده کرده و محیط زیست اردکان، بهاباد و یزد و جدیدا بافق را نابود کرده و معمولا اشتغالش هم به غیر بومی ها رسیده و استان را دچار مهاجرپذیری و تبعات آن کرده چه گلی بر سر یزد زده است؟

همه چیز آنقدر عیان است که دیگر نیاز به گفتن و تکرار نیست، کل استان، تاکید می کنیم بلکه اردکان روی انگشتان چادرملو می چرخد وقتی در ابرکوه نیز فولاد زده و به استان تیم فوتبال هبه می کند و همین باعث شده تا استاندار جوان به کلی شعارهای گذشته خود را مبنی بر توسعه متوازن و برقراری عدالت و رسیدگی به مناطق محروم را فراموش کند. چادرملو در حال سازماندهی و ایجاد شراکت است و هیچ زمانی سیاسیون یک استان در برابر یک شرکت تا این حد منفعل نبوده اند. وگرنه آب خلیج که قبلا به استان رسید آیا برداشت آب چادرملو از آبهای زیرزمینی بهاباد و دشت اردکان و یزد قطع شد؟ آیا آب خلیج فارس که به یزد رسید استفاده چادرملو از آب انتقالی زاینده رود که بارها مسئولان استان دروغ گفتند که فقط مصرف شرب دارد قطع شده است؟ بهتر است مسئولان استان نگاه عمیق تری به این مقوله داشته باشند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *