- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

یک قدم دیگر تا سقوط استاندار کم تجربه دولت رییسی در چاه ویل اختلافات مرزی دستپخت اصلاحاتی ها و اردکان / قسمت سوم

طلایی مقدم فرمانداری قوی بود اما در بحث پیگیری های مرزی نه آبی آورد و نه سبویی شکست، چطور می توان هضم کرد که فرماندار یا حاکم سیاسی یک شهرستان در قبال جابجایی مرزها و خاک و منابع یک شهرستان هر چند که او امضایی نداده باشد یا در زمان او صورت نگرفته باشد تا این حد منفعل باشد اما برای اتمام جاده بافق یزد مسئولان استان را با وعده نشستن به روی جاده در هفته آینده به همراه مردم تهدید کند؟ زاده رحمانی نیز همان راهی را رفت که طلایی مقدم رفت و همان چیزی را عمل کرد که از استان به او دیکته شده بود و آن اینکه در مسائل مرزی فقط منافع اردکان و چادرملو به هر نحوی باید حفظ شود.

این را فراموش نکنیم که چادرملو منبع سرشار از پول و امکانات بود که کم کم خود حتی اردکان را نیز تهدید می کرد و الان همانطور که می بینید استان یزد هست و چادرملو و سنگ آهن، زاده رحمانی چند حرکت نمایشی انجام داد اما همواره مردم را به اینکه در حال پیگیری هستیم وعده می داد و زمانی که بحث پیگیری ها به شدت توسط مطالبه گران بافقی داغ شده بود به یکباره بحث جابجایی مقبره وحشی بافقی و جانمایی آن با شناخت حساسیت‌های منطقه ای که داشت را عنوان کرده و اختلافاتی در شهرستان شکل گرفت و هر باری به نوعی پیگیری ها خاموش می شد. زاده رحمانی نیز استان را برای تکمیل جاده به درخواست تجمع آرام تهدید کرد اما برای مرزها ظاهراً مهم نبود یا دستور دیگری داشت.

علی ایحال همه اینها را گفتیم تا به اینجا برسیم که اسفناک ترین زمان برای بافق حال حاضر است که فرماندار غیر بومی علنا هیچگونه دخالت و تلاشی در بحث مرزی ندارد و دروغ گفتن هم بلد نیست، بخشدار هم که غیر بومی شده، رییس اداره محیط‌ زیست همچنان اردکانی و کسی پاسخ نداد رییس اداره منابع طبیعی بعد از جابجایی کریمی زارچی، امضاء کننده جابجایی مرزی به نفع بهاباد در منطقه چاه گز کیست، اعضای شورای تامین همگی غیر بومی هستند، با وجود دخالت و پیگیری شدید امام جمعه بومی بهاباد، امام جمعه غیر بومی بافق اما در دفاع قاطعانه و صیانت از مرزها و منابع بافق به عنوان پدر معنوی شهرستان دو دل هست، همه تغییرات در اطراف بافق در کتاب جغرافیا اعمال شده (شورای پنجمی ها رفتند تا یک هفته ای گزارش دهند) و طرح کاداستر نیز در حال اجرا بوده و پس از آن مرزها با تغییرات جدید تثبیت خواهد شد، تغییرات در طرح کاداستر بافق که با پیگیری شدید استانداری در دولت قبل تمام شده به امضاء رییس ثبت بومی بافق رسیده است. (معلوم نیست شکایت شورای چهارمی ها برای مرزها با اردکان کجاست؟) اما کار را که کرد؟ آن که تمام کرد، اینجاست که باید به باهوش بودن طالبی آفرین گفت، دولت رییسی و استاندار دولت انقلابی احتمالا باید در چاهی که کندن آن از دهه های ۶۰ و ۷۰ شروع شده و قشنگ عمیق شده سقوط کنند و فاطمی به عنوان استاندار و عزیزی به عنوان معاون سیاسی استاندار ظاهراً قرار است این بدنامی که همه حتی خود اردکانی ها و بهابادی ها هم به خوبی می دانند که ظلم در حق بافق است را تا ابد به جان بخرند. ادامه دارد…