مصاحبه دکتر دهشیری رئیس کل دادگستری استان در حاشیه آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان بافق: تقسیمات جغرافیایی هیچ ربطی به دستگاه قضایی ندارد و هیچ جای کار نیستیم / تقسیمات کشوری در حوزه استانداری و وزارت کشور هست و ما هیچ دخالتی نمی کنیم / اگر جایی تخلف از قوانین و مقرراتی باشد و اقتضا بکند دادستان ورود می کند / تقسیمات کشوری در حوزه حاکمیتی و وظیفه وزارت کشور هست / این یک کار کارشناسی است و در حوزه ما نیست که دخالت کنیم اما اگر استانداری خودش درخواستی داشته باشد یا احساس کنیم جایی حقی در حال تضییع شدن هست دادستان ورود می کند ولی الان نه، جایی برای این کار نیست و روال عادی کار در حال طی شدن هست و مشکلی هم ندارد و مردم بافق هم انسانهای فهیمی هستند.

عصر بافق: به نظر می رسد که شورای شهر بافق نه شکایت کرده و نه در هیچ زمانی هیچ جلسه ای با دستگاه قضا در شهرستان و استان نداشته اند که رییس کل دادگستری استان به شکلی صحبت می کند که از همه چیز بی اطلاع هست. از شورای شهر بافق می خواهیم گزارش شفافی از شکایت قول داده شده از عوامل دخیل در تخلفات و قانون گریزی های صورت گرفته به مردم بافق ارایه دهند و حتما مدارک و مستندات مبنی بر تخلفات در استانداری و وزارت کشور را به دادستان بافق و استان تحویل دهند.

پ.ن.۱: همه جا به دستگاه قضا ربط دارد و دادستان برابر با وظایف تعریف شده در قانون به نوعی نظارت عالیه دارد و به عنوان مدعی العموم می تواند در هر جایی ورود کند و نیاز هم نیست در جایی از کار هم باشد.
پ.ن.۲: برداشت ما این است که تخلف با تخلف متفاوت است چون با توجه به تخلفاتی که در حوزه تقسیمات کشوری بافق اتفاق افتاده و اظهار بی اطلاعی و اذعان به اینکه روال عادی کار در حال طی شدن هست کمی شبهه انگیز و با صحبتی که این کار کارشناسی است و نیاز نبوده دستگاه قضا و دادستان ورود کند در تضاد کامل است.
پ.ن.۳: اینکه استانداری که خود کننده کار هست به دستگاه قضا درخواست رسیدگی به تخلفات را بدهد هم نمی دانیم امکان چنین کاری وجود دارد یا خیر؟
پ.ن.۴: بافقی ها خیالشان راحت باشد، تغییر و تحریف کتاب جغرافیای استان و جغرافیای بافق عادی است، جعل نقشه ها هم مرسوم است و جدا کردن هر روز یک قسمت از شهرستانی کهن و قدیمی که بخشی از استان کرمان بوده و نقشه های قدیمی آن هزاران جا ثبت شده و الحاق به شهرستانهای استان یزد که بعدا با ما یک استان شده اند و جدایی معادن و کوچک شدن سرزمین ما تخلفی در آن صورت نگرفته و روال عادی ای هست که در حال طی شدن است و مشکلی هم ندارد و مردم بافق هم احتمالا انسانهای بخشنده ای هستند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *