پیج بوم قلعه آریز نوشت : یکی از غذاهای بومی بافق هست که با تلاش شهرداری بافق و اداره میراث فرهنگی به ثبت ملی رسیده. عدس سیاه در روستاهای کوهستانی بافق کشت و برداشت می شده و هنوز هم کشت می شود. —————————————————————-

آبگوشت مورد علاقه مردم شهرستان بافق که به نظرم همین که گوجه فرنگی و سیب زمینی نداره اصالتش رو بیشتر میکنه، ویژگی خاصش اینه که از عدس سیاه توی اون استفاده میشه. ممنون از هاجر خانم که با کمک دوستشون معصومه خانم این آبگوشت عالی رو درست کردند. مواد استفاده شده:گوشت گوسفندی با استخوان، نخود، لوبیا قرمز، عدس سیاه، پیاز، زیره، نمک و زردچوبه و فلفل سیاهو البته برای خوردنش و ترید کردنش، نون محلی! . تلاش کردیم در زمینه سازی و اجرای این برنامه هم به تیم خوب #دور_نیست کمک کنیم.

این پست، عاریه از پیج دور_نیست هست!@dour_nistاز هماهنگی ها و تلاش آقای حسین دهقان از کمیته گردشگری خوراک یزد و انجمن خوراک و نوشیدنی دونار و همچنین از دایی مرتضی به خاطر حضورش و تلاشش و انجام هماهنگی ها تشکر می کنیم.@yazd_foodtourism@hussein.dehghanm @daiemortezaاز آقای علیرضا رضایی عزیز که منزلشون را در روستای حاجی آباد بافق در اختیار ما قرار دادند و بهمون کمک کردند سپاسگزاریم.

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *