برای امتیاز گرفتن از سنگ آهن چه بهانه ای بهتر از محیط زیست؟ برای سنگ اندازی جلوی رقیب هم می شود از این بهانه استفاده کرد. شعار خوبی که خارج از محدوده سنگ آهن کاربردی ندارد خجالت آور است. آیا حفر چاه برای صنعت و برداشت بی رویه آب از سفره زیرزمینی که باعث از بین رفتن کشاورزی، خاک، فرو نشست زمین و نابودی منطقه خواهد شد ربطی به محیط‌ زیست ندارد؟ رییس شورای شهر، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و دغدغه مندان محیط‌ زیست و کارگروه مثلا متخصص این حوزه در این رابطه نظری ندارید؟

اعترض کشاورزان روستای صادق آباد، باقر آباد و چاههای شهید برزگری، جمالی و کشاورزان ناصر آباد به حفر چاه و آسیب رساندن به کشاورزی بافق و منطقه: در محدوده ۵۰۰۰ متر ۶ چاه آب حفر شده که دو حلقه از آن از قدیم برای سنگ آهن بوده و ۴ حلقه از فولاد بافق هست. سنگ آهن برای برداشت آب حریف نشده است. ما یک لیتر بیشتر از مجوز ۲۰ لیتر نمی توانیم برداشت کنیم و حق جابجایی هم نداریم. می گویند هر جایی که چاه زدند خراب شد آن طرف تر بزنند، مگر چنین چیزی ممکن است. اینجا مردم ۳۰ سال است کشاورزی دارند، باید بیایند بررسی کنند، کشاورزی ما را ببینند.

ستادی که قرار بود موانع را رفع کند به این اسم از خط قرمز ها عبور می کند

مجوز برداشت یک میلیون و نهصد هزار متر مکعب آب بر اساس مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی

هنوز مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی استان برای معدن ناریگان را فراموش نکرده ایم، نکته جالب داستان هم اینکه این ستاد که باید موانع تولید را رفع کند بعد از سالها هنوز نتوانسته برای تعطیلی کارخانه های خردایش و آگلومراسیون و ظرفیت خالی کنسانتره شرکت سنگ آهن که همگی ناشی از کمبود خوراک هست با وجود معادن ۱۴ و ۱۴a در منطقه، خام فروشی این معادن که مخالف با شعار سال و منویات مقام معظم رهبری است فکری بردارد یا مصوبه ای داشته باشد. این در صورتی است که صدور مجوز برداشت آب از دشت ممنوعه توسط این ستاد تا شرکتی که بالای ده سال این شهر، استان و مملکت را معطل یک پروژه فولاد کرده آب داشته باشد جای سوال است و اینکه برای کجا؟ مگر قرار نیست صنایع آب از دریای عمان به یزد منتقل کنند؟ اگر شما به این راحتی منابع آبی را که نابودی منطقه را در پی دارد در اختیارشان قرار دهید چه انگیزه ای برای آن مهم باقی می ماند؟ قطعا اعضای این ستاد مطلع هستند که این شرکت در عین بلاتکلیفی طرح قبلی مجوز دوم را نیز گرفته است. این امر نشان از عدم وجود تخصص و شناخت کافی در این ستاد یا ناکارآمد بودن آن در این مسایل دارد. اما بعد از این موارد روی سخن ما با فرماندار، بخشدار، شورای شهر و شهرستان، نماینده مردم در مجلس است که چطور شماها که سالها نتوانستید حتی با اهرم همین ستاد اقتصاد مقاومتی مشکل تامین خوراک سنگ آهن را حل کنید الان بدون اجازه و اطلاع شما مجوز برداشت این حجم آب صادر شده است؟ اگر ستاد اقتصاد مقاومتی این قدرت را دارد که دارد، پس مسئولان شهرستان در بحث تامین خوراک ضعیف و منفعل عمل کرده اند.

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *