نماینده مردم بافق در مجلس گفت: یکی از مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم، حفر چاه‌های غیر مجاز است.

محمدرضا صباغیان با اشاره به درخواست کشاورزان بافقی نسبت به انسداد چاه‌های غیر مجاز گفت: کشاورزان بافقی به دلیل شوری آب و خشکیدن زمین‌های کشاورزی خود، خواستار انسداد چاه‌های غیرمجاز در مسیر مادرچاه و قنوات روستا‌های خود هستند. این در حالی است که آب منطقه‌ای استان خشکسالی را عامل این مسأله می‌داند.

صباغیان گفت: ۲ نوع چاه وجود دارد؛ یک نوع چاه غیر مجاز برای آب شرب حفر می‌شود. نوع دوم چاه‌هایی هستند که بعضی از آن‌ها مجاز و بعضی غیر مجاز هستند که پشتوانه آن‌ها آدم‌های بانفوذ و مسئولینی که از قبل سرکار بودند و در آن شریک هستند، می باشند و اجازه برداشت بی‌رویه دارند.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی گفت: این‌ها در زمانی که مناطق ممنوعه و آب کم است، مجوز می‌گیرند و باعث نابودی روستا و مزرعه مردم می‌شوند.

صباغیان گفت: روستا‌های مختلفی امروز در حال خشک شدن هستند. در حالی که این افراد مجوز چاه و زمین می‌گیرند و میلیارد‌ها پول با این کار به جیب می زنند و به کشاورزان ضرر می‌رسانند.

محمد علی صمیمی فرماندار بافق نیز گفت: باتوجه به اعتراضات کشاورزان، در سفر استاندار مصوب شد که این چاه‌ها در شورای تأمین شهرستان بررسی شود و برای اینکه پشتوانه کارشناسی داشته باشد، پرونده به کارشناسان رسمی دادگستری ارجاع داده شد تا تاثیر این چاه‌ها بر افت و شوری آب قنوات این روستا‌ها مشخص شود.

او گفت: در مرحله اول تصمیم گرفته شد، زمینی که واگذار شده به مقدار مجازی که آب منطقه‌ای اعلام کرده است، محدود شود چراکه برخی مناطق زمین مازاد دارند و قرار است این مقدار زمین خلعیت شود.

صمیمی گفت: راجع به آب چاه‌ها تاکنون تصمیمی گرفته نشده و آب منطقه‌ای در جلسات اعلام می‌کند که از طریق دیوان عالی کشور رأی برای چاه‌ها گرفته شده، اما سند و مدرکی ارائه ندادند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد @asre_bafgh

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *