- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

فرمانده انتظامی بافق در خصوص سرقت منزل، در ایام تعطیل هشدارهایی برای شهروندان توصیه کرد

به گزارش عصر بافق به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “شهرام طولابی نژاد” فرمانده انتظامی بافق ، به منظور پیشگیری از سرقت منزل، از همشهریان خواست برای منزل خود از سیستم های هشدار دهنده و ضد سرقت استفاده کنید و از سپردن کلید منزل به افراد نامطمئن خودداری کرده و آن را نزد افراد مورد اعتماد و اطمینان بگذارید.

وی افزود: درب و پنجره ها را قبل از ترک منزل کنترل و از قفل های ایمن و استاندارد استفاده کنید و از بسته بودن درب ورودی پشت بام و کلیه درب های داخلی ساختمان اطمینان کامل حاصل کنید و قفل های سوییچی را با نصب لوله در اطراف توپی آن محافظت کنید و از قرار دادن کلید منزل در محل هایی مانند زیر جای کفشی، روی درب و سایر محل های قابل دسترسی خودداری کنید.

این مقام انتظامی گفت: از نگهداری وجوه نقد زیاد، اشیاء قیمتی و اسناد و مدارک در منزل خودداری کرده و آن ها را به صندوق امانات بانک ها و یا به اقوام و دوستان مورد اطمینان خود بسپارید و اگر به تازگی دسته کلید منزل خود را گم کرده اید؛ سریعا نسبت به تعویض قفل های خانه اقدام کنید.

سرهنگ طولابی ادامه داد: سارقین حرفه ای از محل های احتمالی نگهداری و اختفاء طلا و جواهرات و وجوه نقد اطلاع دارند؛ لذا لازم است در هنگام ترک منزل آنها را به افراد امین یا به صندوق امانات موسسات معتبر بسپارید، و از بازگو کردن برنامه سفر خود نزد افراد ناشناخته و غیر مطمئن پرهیز نمایید.

فرمانده انتظامی بافق خاطر نشان کرد: چنانچه در اطراف محل زندگی شما خانه های خالی از سکنه و نیمه ساز وجود دارد از منزل خود مراقبت بیشتری به عمل آورید، نسبت به خودروها و موتورسیکلت های متوقف و سرنشینان آن در پیرامون منزل خود بی‌تفاوت نبوده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، شماره و سایر مشخصات آن ها را برداشته و سریعاً به مراکز ۱۱۰ پلیس اطلاع دهید.