- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

چشم انداز روشن سرمایه گذاری در سنگ آهن مرکزی ایران

به گزارش عصر بافق به نقل از مرگز اطلاع سنگ آهن، در این جلسه که به میزبانی صندوق بازنشستگی فولاد برگزار شد، حسین عامریان مدیرعامل صندوق ابتدا به معرفی شرکت های تابعه صندوق پرداخت و گفت: در شروع کارمان، شرکت های تابعه وضعیت مطلوبی به لحاظ سودآوری نداشتند اما اکنون با برنامه ریزی صورت گرفته، شرایط را برای سودآور شدن شرکت ها فراهم کرده ایم.

وی با اشاره به انتصاب مدیران جوان و انقلابی گفت: اکنون میانگین سنی مدیران صندوق و شرکت ها به ۳۸ سال رسیده است و این مدیران جوان برای تحول اساسی در شرکت ها عزم جدی دارند.

عامریان گفت: برای ورود شرکت های زیرمجموعه شامل دخانیات، سنگ آهن مرکزی، زغالسنگ کرمان و سرمایه گذاری صندوق به بازار سرمایه تا پایان امسال عزم جدی داریم.

مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران نیز در این جلسه با ارایه گزارشی از عملکرد ۱۰۰ روزه این شرکت گفت: سعی کرده ایم تغییر مسیری ایجاد کنیم و همزمان با نگاه توسعه ای و سرمایه گذاری خوشبختانه با اصلاحاتی که انجام دادیم، فرایند تولید در شرکت افزایش یافت و توانستیم در فروردین ماه در زمینه تولید گندله در شرکت رکوردزنی کنیم.

مشاور مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد در بخش دیگری از صحبت هایش به حل و فصل برخی پرونده های معوق و تکمیل طرح های جاری اشاره کرد و گفت: در همین زمینه بیش از ۵ پرونده حقوقی بلاتکلیف را به اتمام رساندیم و پروژه هایی مانند پست اختصاصی برق را که منفعت آن شامل تولید شرکت و هم کل منطقه می شود ، به سرانجام رساندیم و آماده افتتاح است.

حمیدیان ضمن دعوت از نمایندگان مردم بخصوص در کمیسیون صنایع و معادن برای حضور در بافق و بازدید از شرکت، گفت: بزودی چندین پروژه جدید از جمله کارخانه ۷/۱ میلیون تنی آهن اسفنجی کلنگ زنی می شود و چشم انداز روشنی برای سرمایه گذاری پیش روی ماست.

گفتنی است در این جلسه ، محمد رشیدی و علی کریمی فیروزجایی دو عضو هیات رئیسه، عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن و مجتبی توانگر عضو کمیسیون اقتصادی حضور داشتند که با تمجید از برنامه های تحول آفرین صندوق فولاد و شرکت های تابعه بر آمادگی مجلس برای همکاری در حل مشکلات موجود تاکید کردند.