به گزارش عصر بافق به نقل از مرکز اطلاع رسانی سنگ آهن، جلسه بررسی و گزارش دهی برنامه و بودجه سال ۱۴۰۱ شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، معاونان و همچنین مدیران ارشد صندوق بازنشستگی فولاد و شرکت دالاهو تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه مجتبی حمیدیان در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت‌های ۱۰۰ روز اخیر پرداخت و گفت: تلاش‌های قابل تحسینی در دوره‌های گذشته و مدیریت پیشین شرکت وجود داشت که من به سهم خودم قدردانی می‌کنم، اگرچه شرایط به گونه ای رقم خورده بود که متاسفانه نمودار رشد شرکت منفی بوده است و از طرفی در بازار هم جاماندگی محسوسی از رقیبان داشته ایم که جبران آن واقعا کار دشواری است.

به گفته حمیدیان کاهش تولید، افزایش هزینه‌های تولید و سقوط سودآوری از دیگر چالش‌هایی است که مدیریت جدید با آن رو به رو است.مدیرعامل شرکت سنگ آهن بافق ادامه داد: با برخی اقدامات از جمله بازتنظیم و مهندسی تجهیزات و اصلاح فرآیند تولید در کارخانه‌ها توانستیم نه تنها کاهش تولید را متوقف کنیم بلکه خوشبختانه با تلاش همه کارگران و همکاران شرکت ، رکوردشکنی ‌های پیاپی در تولید را ثبت شد.

وی تاکید کرد: طرح های متعددی همچون مساله حیاتی و کلیدی پست برق در شرکت وجود داشت که چندین سال رها شده بود پس از ۳ سال بلاتکلیفی این پروژه در مدت ۳ ماه مسایلش حل و فصل و آماده بهره برداری شد.حمیدیان با اشاره به اقدامات توسعه ای توضیح داد: برنامه های متعددی برای سال ۱۴۰۱ در شرکت در نظر گرفته شده است از جمله شروع عملیات اجرایی احداث کارخانه آهن اسفنجی با ظرفیت ۷/۱ میلیون تن که مراحل قانونی آن انجام شده و آماده کلنگ زنی است.

شروع عملیات اجرایی پروژه‌های کارخانه کنسانتره ۲ میلیون تنی، نیروگاه سیکل ترکیبی، نیروگاه خورشیدی و فاضلاب شهری یزد از دیگر مواردی بود که مورد اشاره حمیدیان قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن شفافیت و فسادزدایی را دو سرفصل مهم دیگری معرفی کرد که در سه ماه گذشته اقداماتی مرتبط با آن انجام شده است. به گفته وی انتصاب مشاور ویژه بازرسی، مکانیزه کردن سیستم نظارت بر محموله‌های خروجی ، هوشمندسازی سیستم خرید شرکت، راه اندازی سامانه دریافت گزارش های فساد و تشکیل کمیته بررسی از جمله این اقدامات است .

حمیدیان به تغییر رویکرد شرکت در حوزه های مختلف از جمله تامین مالی و سرمایه گذاری هم اشاره کرد و گفت: برای طرح های توسعه ای حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه مورد نیاز است که بخش اول آن به مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان از طریق فروش اوراق در حال انجام و پیگیری است.

در این نشست همچنین سجاد طهماسبی، عضو هییت مدیره شرکت نیز توضیحاتی درباره تولید ارایه داد و گفت: تولید ۲/۴ میلیون تن گندله، ۴ میلیون تن کنسانتره و ۵/۱ میلیون تن سنگ آهن پرعیار از محل دپوهای کم عیار برای امسال برنامه ریزی شده است.

به گفته طهماسبی، انجام حفاری‌های اکتشافی به میزان ۱۰ هزار متر، باطله برداری به میزان ۴۰ میلیون تن و استخراج سنگ آهن از معادن سه چاهون و چغارت به میزان ۵/۴ میلیون تن از دیگر اقداماتی است که برای امسال محقق خواهد شد.

علی یقطین دیگر عضو هییت مدیره شرکت هم در این جلسه با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام اشتغال و تولید دانش بنیان گفت: پروژه تحول دیجیتال و هوشمندسازی در شرکت را با رویکرد استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان کلید خورده است. فهرست کاملی از تمام نیازها و چالش های فناورانه شرکت در حوزه های مختلف جمع بندی شده است و بزودی در نمایشگاه اینوتکس تهران با حضور حداکثری زیست بوم نوآوری و فناوری کشور در قالب یک رویداد مستقل ارایه خواهد شد.

در این جلسه همچنین برخی موضوعات مهم مرتبط به بهره برداری و تامین خوراک از معادن منطقه از جمله چاه گز مورد بررسی و همفکری قرار گرفت. دکتر حسین عامریان، مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد ایران نیز با تقدیر از عملکرد تیم مدیریت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، حرکت شرکت در مسیر توسعه ، پیشرفت و سرمایه گذاری را محسوس و ضرروی دانست و گفت: در همین مدت کوتاه شاهد تحول و تغییر ریل گذاری بوده ایم و اقدامات خوبی انجام شده است ، باید این مسیر با سرعت بیشتری ادامه یابد و ما هم در صندوق فولاد از هرگونه فولاد از هرگونه اقدام در مسیر افزایش سرمایه و توسعه شرکت حمایت همه جانبه می کنیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *