به گزارش عصر بافق به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت؛ به مناسبت روز جهانی زمین پاک، مراسم تجلیل از پاکبانان شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق با حضور سیدعلیرضا میرطاهری معاون منابع انسانی و اجتماعی شرکت، حامد فتاحی مسئول hse، جمعی از معاونین شرکت و موسوی رئیس محیط زیست بافق در محل هتل نیکان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سیدعلیرضا میرطاهری معاون منابع انسانی و امور اجتماعی شرکت گفت: همه در کنارهم همکار  و هر شخصی وظیفه خود را انجام می دهد به خصوص پاکبانان که در خط مقدم هستند و ما همیشه قدردان این عزیزان هستیم.

وی در ادامه افزود: پاکبانی کار سختی است  و باید از این قشربه جهت روحیه مسئولیت پذیری و تلاش در جهت داشتن شهری زیبا و تمیز تجلیل به عمل آید.

میرطاهری ضمن تقدیر و تشکر از واحد hse شرکت بابت برگزاری این مراسم تصریح کرد: باید این مراسمات برگزار تا پاکبانان متوجه شوند که کار و تلاش آنها برای مسئولین شرکت اهمیت دارد.

معاون منابع انسانی و اجتماعی شرکت سنگ آهن مرکزی اظهار داشت: امیدواریم همه در کنار هم در راستای اهداف شرکت انجام وظیفه و با همدلی و وفاق شرکت را به آنچه که مدنظر مدیریت است  سوق دهیم.

در ادامه حامد فتاحی مدیر hse شرکت خاطرنشان کرد: هرسال دوم اردیبهشت ماه به نام روز زمین پاک معرفی که در این روز سازمان محیط زیست شعاری را انتخاب می کند که شعار امسال “سرمایه گذاری در زمین با کاهش پلاستیک” است.

وی در ادامه بیان داشت: همه شعار می دهیم که یک زمین داریم و باید این زمین را داشته باشیم، ولی انسان با کارهایی که انجام و زیاده خواهی هایی که داشته و با آلودگی هایی که ایجاد کرده زمین را بیمار کرده است.

وی عنوان داشت: زمین مانند گهواره ای است که درون آن در حال رشد کردن هستیم و اگر حال زمین بد باشد متعاقبا حال انسان هم بد خواهد شد. باتوجه به اینکه انسان راحت طلب و به سمت ظروف یکبارمصرف و پلاستیکی روی آورده و این ظروف هم باعث آلودگی محیط زیست و بالارفتن حجم زباله ها می شود این نامگذاری را انجام داده است.

فتاحی به میانگین تولید پسماندی در جهان و ایران اشاره و بیان داشت: میانگین تولید پسماند در دنیا بین ۱۵۰  تا ۵۰۰  گرم در کشور ما بین ۸۵۰ تا ۱۱۰۰ گرم است و اگر ادامه یابد یک کره زمینی با زباله های داریم  که تجزیه آنها بین ۵۰۰ تا هزار سال زمان می برد.

سیدمحمد موسوی رئیس محیط زیست شهرستان در این مراسم گفت: روز جهانی زمین پاک کمک می کند که فرهنگ زیست محیطی مردم را ارتقا  و بتوانیم عمر کره زمین را افزایش دهیم.

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *