- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

مسئولین چاره ای بیاندیشند، تنها دفتر تعویض پلاک شهرستانهای بافق و بهاباد همچنان بلاتکلیف!

این مطلب در زمان تعطیلی نسبتا طولانی بعد از انصراف خانم محمدی نیا مسئول دفتر تعویض پلاک بافق نوشته شده است: «پس از درج مطلب “مردم نگران نباشند، دفتر #تعویض_پلاک شهرستان بافق تا یک ماه دیگر راه اندازی می شود” تماسی داشتیم از مسئول تنها دفتر تعویض پلاک شهرستان بافق که بسیار ناراحت بودند و از اینکه ما به امکان سوء استفاده در حالت انحصار پیش آمده اشاره کرده بودیم به شدت گله داشتند. البته ما ایشان را به آرامش دعوت کرده و گفتیم که متن را دوباره و با دقت بخوانند که ما تمام جوانب کار را از کوتاهی مسئولین تا سوء استفاده بخش خصوصی شرح داده ایم و نه اینکه نادانسته این وسط کسی را محکوم کرده باشیم. البته که #رسانه بدون اینکه قضاوت کند، گمانه زنی می کند تا زوایای پنهان ماجرا برای مردم شفاف تر شود. وی از مسئولین مربوطه گلایه هایی داشتند و از همراهی و هم دلی به جهت دادن خدمات بهتر به مردم که وجود ندارد و ما چون یک طرفه به قاضی رفتیم همه آنها به نظرمان درست آمد.

نظر ما بیشتر به سمت سوء تفاهم های پیش آمده بر اثر عدم شفافیت قانون نظارت بر این اماکن جلب شد که باعث درگیریهای بسیاری بین پیمانکار بخش خصوصی و ناظر آن مجموعه شده و روح و روان دو طرف را آسیب زده است. اصطکاک بین ناظر و پیمانکار تا حدودی قابل قبول است ولی از حد خود که گذشت و قانون شفاف و نوشته شده و مرجع کاملی هم که وجود نداشت باعث بروز اختلافات فراوانی خواهد شد که در نهایت آسیب دیدگان مراجعین به این دفتر و مردم خواهند بود. برداشت ما از صحبتها به نوعی سوء مدیریت بود که گذاشته بود مشکلات کوچک به روی هم انباشته شده و تا حد غیر قابل تحملی پیشرفت کند.

مسئول دفتر تعویض پلاک بافق در پایان صحبتهای خود گفت: “همواره سعی کردیم با در آمد ناچیزی که نصیبمان می شود بهترین خدمات را به مردم داده و کار آنها را در اسرع وقت انجام دهیم و همین جا از مردم محترم شهرستانهای بافق و بهاباد به خاطر مشکلات پیش آمده عذر خواهی میکنم.” ما امیدواریم که این مشکل با درایت و مدیریت درست و به جا از مسئولین مربوطه حل و فصل شده تا کار مردم شریف شهرستانهای بافق و بهاباد معطل نماند اما چند نکته از گفته ها قابل تامل بود که باید بررسی شود شاید دلیل اصلی مشکلات پیش آمده باشد.

۱- در صورتی که تنها دفتر تعویض پلاک برای شهرستانهای بافق و بهاباد و توابع همین دفتر است، آیا قانون اجازه داده که ناظر مربوطه رسیدگی به امور مراجعین را فقط در سه روز خاص از هفته خلاصه کرده و پاسخگو باشد؟

۲- بنا بر اظهارات مسئول دفتر تعویض پلاک، ناظر مربوطه ساکن یزد بوده و قاعدتا بعد از ساعت اداری برای جوابگویی به درخواست مردم در دسترس نیستند و اینکه جانشین و جایگزینی نیز برای انجام این کار وجود ندارد این خود محدودیتهای زیادی را به وجود نخواهد آورد؟

۳- تنها دفتر تعویض پلاک بافق به مدت ۱۴ سال فعالیت داشته و تاکنون مورد شکایتی از مردم در خصوص نحوه فعالیت و برخورد با ارباب رجوع لااقل در رسانه ها منتشر نشده است. چطور بعد از ۱۴ سال فعالیت اکنون کار به اینجا کشیده که چاره ای جز انصراف و تعطیلی نیست؟

۴- چرا شهرستان بهاباد برای سهولت کار مردم عزیز آن خطه و با توجه به فاصله تا بافق، دفتری مستقل جهت جوابگویی به مردم ندارد؟ آیا با راه اندازی دفتری در شهرستان بهاباد و بالطبع آن کاهش حجم کار دفتر بافق کمی از مشکلات فعلی مرتفع نخواهد شد؟

۵- در صورتی که مشکلات دفتر فعلی مرتفع نشود فرایند واگذاری مجوز جدید، تجهیز و راه اندازی آن چقدر زمان می برد؟ و در این مدت تکلیف مردم شریف شهرستانهای بافق و بهاباد چیست؟

۶- آیا برای حل هر مشکلی حتما باید آن را به جامعه و مردم کشاند؟»

به نظر می رسد داستان تا حدود زیادی مشابه رخ داده که برای جلوگیری از تکرار دوباره باید ریشه یابی شود اما تفاوت آن زمان تا الان اینکه بهاباد دارای دفتر مستقل و بدون مشکل در حال کار است.

شورای سردبیری عصر بافق