محمد رضا فتاحی بافقی رییس هیات تکواندوی شهرستان در گفتگو با عصر بافق گفت: این هیات را در سال ۱۳۸۲ با مربی گری مصطفی علیزاده تاسیس کردیم و پس از چند مدت وقفه، از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۳۹۶ همواره به عنوان قطب تکواندوی استان در رده آقایان مطرح بوده است. بطوری که بعنوان مثال در سال ۱۳۹۴، هفتاد درصد تیم اعزامی استان به مسابقات قهرمانی خردسالان کشور از تکواندو کاران شهرستان بافق بوده و علاوه بر کسب مدال از نظر امتیاز تیمی نیز در ردیف ۸ استان برتر کشور قرار گرفتند.

فتاحی افزود: در استان یزد در مبارزه آقایان تنها ۴ نفر موفق به کسب مقام در مسابقات قهرمانی کشور شده اند که هر ۴ نفر نیز از تکواندوکاران شهرستان بافق بوده اند. در سال های ۱۳۹۳ و ۱۳۸۴ نیز تیم خردسالان شهرستان بافق در مسابقات لیگ برتر کیورگی (مبارزه) خردسالان کشور شرکت نموده و در سال ۱۳۹۴ موفق گردید مقام چهارم کشور را کسب نماید که از بزرگترین افتخارات تکواندوی استان محسوب می شود.

رییس هیات تکواندو اذعان داشت: در ادامه این پیشرفت ها ۵ نفر از تکواندو کاران شهرستان توسط تیم های طراز اول کشور جذب شدند. این موارد گوشه ای از افتخارات تکواندوی شهرستان بافق تنها در سطح کشور است. متاسفانه اواخر سال ۱۳۹۶ بنا به دلایلی از رییس هیات استعفا دادم که پس از آن با مراجعه به آمار، تکواندوی بافق کم کم با ریزش و افول مواجه گردید بطوری که حتی در بسیاری از مسابقات استانی نیز حرفی برای گفتن نداشت.

فتاحی ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ با پیشنهاد دوباره این مسیولیت را پذیرفتم و با کاهش همه گیری کرونا، دوباره تعداد تکواندو کاران افزایش یافته و در این سال ده ها نفر از تکواندوکاران شهرستان موفق به ارتقاء کمربند از پایین ترین رده تا دان ۴ شده اند.

وی ضمن امیدواری که این هیات با توجه مسئولان، بتواند دوباره به قطب تکواندوی استان تبدیل شده و افتخارات گذشته را تکرار نماید گفت: در حال حاضر تکواندوی شهرستان بافق با یک سانس خانم ها و سه سانس آقایان شامل دو سانس مبتدی و یک سانس پیشرفته ( که کمربند های پوم و مشکی باید در آن سانس تمرین کنند ) تحت نظر علیزاده فعالیت میکند که در ماه مبارک رمضان به علت تداخل سانس پیشرفته با هنگام افطار، تکواندوکاران روزه دار در سانس پیشرفته در سانس قبل از آن تمرین می کنند.

رییس هیات تکواندوی بافق تصریح کرد: نحوه آموزش‌ و ارتقاء هنر جویان در سیستم فدراسیون تکواندو سازمان یافته ترین، اصولی ترین و دقیق ترین سیستم در بین تمامی رشته های ورزشی است. همه مربیان سالانه علاوه بر داشتن بیمه مسئولیت باید ابتدای هر سال در کلاس های آموزشی شرکت و نمره قبولی را حائز شوند وگرنه اجازه فعالیت ندارند. هر هنرجو نیز از بدو ورود باید دارای بیمه ورزشی بوده و اطلاعات او در بانک اطلاعات فدراسیون ثبت شود و از این به بعد ارتقاء او با رعایت حداقل دوره های زمانی تعیین شده توسط فدراسیون امکان پذیر می باشد و تمامی احکام بصورت کشوری و تحت نظارت فدراسیون صادر می شود.

وی افزود: ارتقاء از کمربند سفید تا آبی در اختیار مربی رسمی فدراسیون بوده و از کمربند قرمز تا پوم و دان ۲ در استان و از پوم و دان ۳ به بالا توسط تیم ممتحنین متشکل از یک مربی طراز اول به نمایندگی از فدراسیون و چند مربی رسمی در آیتم های مختلف برگزار می گردد. در ایام فراگیری کرونا برخی از آزمون‌ها بصورت مجازی بوده و طی آن آزمون دهندگان باید یکسری از فرم ها و تکنیک ها را تحت شرایط خاص بصورت پیوسته فیلم برداری و برای داوری به اپ فدراسیون ارسال نمایند. این سیستم تحت کنترل کامل بوده و هیچ تکواندو کاری بدون رعایت فواصل معین زمانی ( حتی یک روز زودتر) امکان ارتقاء ندارد.

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *