این روزها فضای شهر جالب شده و برخی که خودشان در حال کوبیدن بر طبل تفرقه و اختلاف هستند در مزمت تفرقه قلم فرسایی کرده و مثلاً کاغذ به قلم اتحاد سیاه می کنند. نکته جالب داستان هم اینکه اینها طیفی هستند که خودشان از طرفداران گفتگو و دموکراسی جا زده اند اما چون بصیرت لازم و شناخت کافی از میزان آگاهی و درک و فهم بالا و شناخت جریانات را توسط مردم ندارند عجولانه در مقابل خواست اکثریت و مردم نعل وارونه می زنند.

برای عقده گشایی سالیان گذشته چه جایی بهتر از سنگ آهن و چه بحثی شیرین تر از کارگروه؛ آسمان ریسمان می بافند و به بهانه سنگ آهن و کارگروه و با بازی با کلمات سعی می کنند با عملیات ایذایی ذهن‌ها را از واقعیت و چرایی تفرقه و مسببان اصلی آن دور کرده و شرایط را وارونه جلوه دهند. نویسنده، منتقد، فعال اجتماعی، کنشگر سیاسی، نخبه، دلسوز یا هر اسمی که روی آن گذاشته شود باید فارغ از حب و بغض، فراتر از اشخاص و گروهها و فقط در جهت منافع مردم و شهر حرکت کند وگرنه خائنی بیش نیست. واقعیتها را باید درست تبیین کرد تا مردم مسایل را شفاف رصد کرده و نتیجه بگیرند.

همان سکوت سه ساله در مقابل حد اعلای حب و بغض ها، تفرقه افکنی ها، حذف منابع انسانی شهرستان با گزارشات بی اساس و پرونده سازی و با تحقیر و توهین عده ای قلیل به حاشیه راندن منتقدان و دلسوزان واقعی نشان از این دارد که نویسندگان و منتقدین امروز که به یکباره از خواب زمستانی بیدار شده اند و از اتفاق کلاه روشن فکری نیز بر سر دارند خودشان از عدالت خارج شده و معلوم نیست برای کدام منافع از دست رفته شان دست و پا می زنند. قلم به دستی که در یک روز نظرش را از حرف درست و منطقی به سفسطه و توهم توطئه می چرخاند و مردم را از شقه شدن بدون واکاوی دلایل آن می ترساند شعور مردم را به سخره گرفته و اصلا قابل اعتماد نیست.

به دوستان توصیه می کنیم که کمی آرام باشید، نفس عمیق بکشید، حرکتی نکنید، حرفی نزنید، متنی قلمی نکنید و فقط مدتی کوتاه شرایط جامعه و مردم را تحلیل کنید، کمی بین مردم بیایید و اگر واقعا نگران تفرقه و طرفدار اتحاد هستید به این نتیجه خواهید رسید که مدیریت این موضوع بسیار ساده است، فقط به هم کیشان خود بفرمایید که اهل تعامل و گفتگو باشند و دموکراسی را رعایت کرده به شعور و رای اکثریت احترام گذارند، همین، آنوقت می بینید که دیگر اثری از تفرقه نخواهد ماند و اتحاد در جهت منافع مردم و شهرستان برقرار خواهد شد.

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *