شاید بشود گفت شهرستان بافق مسیر توسعه خود را تقریبا از سال ۷۹ آغاز کرده و در فراز و نشیب های این سالها، جامعه و مردم بافق بسیار از اتفاقات و تغییر و تحولات آموخته اند.

اتفاقاتی که تا امروز صورت گرفته را نمی توان به شخص یا گروه خاصی محدود کرد که قطعا همه در آن دخیل بوده اند. چیزی که مهم است حرکت رو به جلو، درس گرفتن از گذشته و انتخاب مسیرهای جدید با بهره وری بیشتر که بتواند منافع مردم، شهرستان، استان، صاحبان سهام و شرکتهای بالادستی همگی با هم را تامین کرده و به یک راهی مشترک رسید تا نیروها به جای زاویه گرفتن و بی اثر کردن یا ضعیف کردن یکدیگر روی توسعه همه جانبه متمرکز شود.

اما حواشی اخیر جلسه گزارش دهی کارگروه، زمان و مکان برگزاری و نحوه دعوت از مسئولان و نهایتا برگزاری آن لزوم تغییر را به ما گوشزد کرد. باید ساز و کار جدیدی تعریف کرد که کارگروه از محلی برای خط و نشان کشیدن برای یکدیگر و تهدید به تعطیلی مکان اشتغال بیش از ۶ هزار نفر کارگر به محلی برای تبادل نظر، همفکری نخبگان و هم افزایی مسئولان تبدیل شود.

اینکه مسئولان باید بیایند به چه کسی جواب دهند خود جای سوال است. چه کسی مسئول هست چه کسی مسئول نیست؟ به عنوان نمونه در کارگروه چند روز گذشته چه کسی باید به چه کسی جواب می داد؟ مدیر عامل سه ماهه؟ فرماندار دو ماهه؟ یا رییس شورای ۱۲ ساله و نماینده ۶ ساله یا همگی با هم؟ الان لزوم تغییر ساختار کارگروه بیشتر نمایان شده است و این در وهله اول فقط برای زنده و موثر نگه داشتن و پویایی خود کارگروه هست.

برخی که خودشان طی سالها جزء مسببان وضع اسف‌بار فعلی بوده و هستند دیگر نمی توانند تنها سوال کننده باشند. حتی باید محل برگزاری جلسات کارگروه توسعه تغییر کند، چرا باید همه جلسات بعد از نماز و در مسجد جامع باشد؟ باید به برخی گفت کمی جابجا شوید که خودتان باید در بسیاری از مقوله‌ها پاسخگوی سوالات بی شمار مردم باشید. اگر اسم کارگروه، کارگروه توسعه شهرستان است همه مدیران دیگر معادن و شرکتهای شهرستان از جمله فلات مرکزی، فولاد ابویی، معدن کوشک، فسفات، کارخانجات تعمیر لکوموتیو و … باید در فضایی آرام، بدون توهین و تنش با ارایه آمار و روزشمار، شفاف پاسخگوی عملکرد خود باشند.

همانطور که همه دیدند در جلسه یک طرفه اخیر فقط حرف زده شد و مردم حرفهای بعضا تکراری و قول‌های گذشته را دوباره و برای بارها شنیدند اما متاسفانه این جلسه تاب تحمل یک نفر سوال کننده را هم نداشت، پس چطور توقع داریم مسئولان، مردم عزیز بافق و کارگران شریف سنگ آهن و معادن و کارخانجات دیگر در چنین فضای نامناسبی که پر از حاشیه و توهین بود و شأن و شخصیت افراد حفظ نشد و حتی برگزار کنندگان هم توان مدیریت آن را نداشتند حضور پیدا کنند و نتیجه مطلوب به نفع مردم و شهرستان حاصل شود. باید در هر جایی، هر کمیته ای و هر کارگروهی به رای اکثریت احترام گذاشته شده و فضای جلسه به نحو مطلوب مدیریت شود.

برچسب ها : , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *