یکبار برای همیشه؛ کسانی که سالها مرتب تامین خوراک را داد زدند و از ظرفیت قانون استفاده لازم را نبردند بدانند روح قانون معادن به اولویت تامین خوراک واحدهای فولادی منطقه تاکید دارد. اگر ظرفیت کارخانه های جوار معدنی بافق خالی است و بعضا بواسطه و بهانه تامین خوراک تعطیل است این نشان از ضعف بزرگ ما در شرکتها، شهرستان و استان است که باید در اسرع وقت تا دیر نشده برطرف شود.
ادامه از قسمت سوم:
در قسمتهای گذشته گفتیم که تا الان یکی از مزایده های برگزار شده از مسیر اصلی خود به نتیجه نرسیده است و هر کدام به نوعی سالها درگیر مسائل حاشیه ای شده و برخی نیز باطل شده است. برای کسب نتیجه مطلوب باید از گذشته درس گرفت و با کنار هم قرار دادن آن با استفاده از ظرفیت های قانونی و اهرمهای در اختیار، آینده را بهتر شکل داد. وگرنه ادامه مسیر گذشته نشان از بی برنامگی مسئولان شهرستان و استان و باری به جهت اداره کردن دارد که به عنوان نمونه در تاریخچه مزایده ها، واگذاری معادن و تامین خوراک سنگ آهن و واحدهای فولادی منطقه کاملا مشهود است. 
مزایده معدن زاغیا می تواند سنگ محک مسئولان باشد تا بتوانیم نتیجه بگیریم که رو به جلو حرکت می کنیم یا نه، فقط در حال بازی با مشکلات مردم و منطقه هستیم تا در مواقع خاص بهره برادری های تبلیغاتی را از آن به نفع خود و گروه خودی داشته باشیم. بدون ملاحظه ای اگر توان لابی و اعمال نفوذ برای گرفتن حق خود از این منابع را داریم، بسم الله، اتفاقا در شرایطی که قانون حکم فرما نیست و فضا به هم ریخته هست بهتر می توان در این راستا حرکت کرد. نه اینکه ما داشته باشیم بی قانونی را ترویج کنیم بلکه این هنر ماست که بتوانیم طبق شرایطی که در آن قرار داریم بهترین تصمیم را به نفع مردم و منطقه حتی کشور بگیریم. وگرنه می توانیم خودمان را قوی کنیم تا در مزایده با شرایط فنی و برابر با قانونی که مو لای درز آن نرود برنده باشیم و از رانت عجیب موجود در استخراج و بهره برداری معادن استفاده کنیم.
با لحاظ کردن اولویت تامین خوراک واحدهای فولادی منطقه و دو درصد فروش معادن در مزایده ها می توان در مسیر درست قانونی حرکت کرد. آیا شورای برنامه ریزی شهرستان بافق زنده هست؟ آیا شورای برنامه ریزی استان در موضوع واگذاری معادن شهرستان بافق تاکنون جلسه یا مصوبه ای داشته است؟ آیا با توجه به حساسیت های بالای منطقه ای و تبعات بعدی نادیده گرفتن آن، شورای تامین شهرستان و استان نمی تواند در این امر ورود کند؟ ستاد اقتصاد مقاومتی استان در موضوع تولید، ایجاد اشتغال و ارزش افزوده بیشتر، راه اندازی کارخانه های تعطیل، رونق اقتصاد و جلوگیری از خام فروشی در حوزه معادن، به جز پیگیری سرکاری واگذاری معدن ناریگان به سنگ آهن تاکنون چه اقدامی انجام داده است؟ قوه قضائیه و مدعی العموم برای جلوگیری از حیف و میل بیت المال و اجرای درست قانون کجای این داستان قرار دارند؟

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *