پیگیری دو ساله شورای اسلامی کار کارخانجات تعمیر لکوموتیو بافق در رابطه با رفع تبعیض بین نیروها و برقراری حق ایاب و ذهاب و حق جمعه کاری پرسنل شرکتی این کارخانجات تاکنون نتیجه ای در بر نداشته است. این در حالی است که این دو آیتم به پرسنل تجمیع که زیر نظر راه آهن هستند پرداخت می شود اما دو شرکت مستقر در کارخانجات علی رغم دستور و نامه مدیر کل اسبق نیرو کشش راه آهن تهران تاکنون نسبت به پرداخت اقدامی نکرده اند.

لازم به ذکر است این پیگیری ها با رعایت کامل قانون و رعایت سلسله مراتب و در کمال آرامش صورت گرفته و بر اثر عدم حصول نتیجه لازم دو مقوله حق ایاب و ذهاب و حق جمعه کاری از طریق نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی از وزیر رفاه دستور مثبت گرفته شده ولی علی رغم قبول قانونی بودن این امر و محق بودن پیمانکاران مجموعه توسط مسئولان امر تاکنون جواب روشنی به این موضوع داده نشده است.

متاسفانه در اکثر موارد این چنینی اداره کل و اداره کار شهرستان ضعیف عمل کرده و از ظرفیت قانون و بعد نظارتی خود کمتر استفاده می کنند. که این امر در بلند مدت باعث بروز نارضایتی و اعتراض و گاها اعتصابهایی خواهد شد و خودمان گره ای که با دست باز می شود را به سمت باز کردن با دندان سوق می دهیم. اداره کل کار استان و اداره کار بافق باید برای هر موضوعی خصوصا اینکه نامه ای با دستور مثبت وزیر در بین باشد جواب داشته باشند، اگر موردی غیرقانونی است شفاف و کتبی اعلام کرده و اگر قانونی است برای برقراری آن از ظرفیت نظارتی خود به نفع کارگران استفاده کنند.

#کارخانجات_تعمیر_لکوموتیو_بافق #شوراهای_اسلامی_کار

  1. عباس

    ادارات ضعیف عمل نمیکنند قوانین این گونه است لطفا درست بنویسید

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *