همیشه جواب مسئولان ایمیدرو و تهیه و تولید به درخواست خوراک سنگ آهن این بوده که معادن از طریق مزایده واگذار می شود یا سنگ آهن باید برای تهیه خوراک خود در مزایده های فروش شرکت کرده و برنده شود. اما مصوبه تامین خوراک ذوب آهن اصفهان از طریق ترک تشریفات که یک میلیون تن از معادن سنگان و ۷۵۰ هزار تن نیز از معادن ۱۴ و ۱۴a شهرستان بافق بود نشان داد که همیشه هم اینطور نیست.
بعدها با فشار این مصوبه لغو شد اما جالب است که رییس هیات عامل ایمیدرو که برای تعطیلی کارخانه های جوار معدنی بافق تاکنون اقدامی انجام نداده دوباره صحبت از برقراری مصوبه یاد شده دارد. معلوم نیست این تقابل بین سنگ آهن و ذوب آهن از کجا شروع شده و قرار است تا چه زمانی ادامه پیدا کند؟ چرا ایمیدرو سیاست بهتری را برای مدیریت تامین خوراک واحد‌های فولادی در نظر نمی گیرد و خودش عامل اختلاف بین فولادی ها و تعطیلی کارخانه هاست؟
بهترین راهکار دست برداشتن دولت از تصدی گری و دخالت مستقیم در این کار، واگذاری معادن لکه سیاه و چاه گز یا بخش پر عیار چاه گز به شرکت سنگ آهن و ادامه تامین خوراک ذوب آهن اصفهان توسط این شرکت مانند گذشته می باشد. با این کار هم جلوی خام فروشی گرفته شده، هم کارخانه های سنگ آهن با تمام ظرفیت کار می کنند و هم خوراک پایدار ذوب آهن اصفهان تامین خواهد شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *