- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

پیست موتورسواری بافق تعطیل است

رسول رجایی یکی از ورزشکاران رشته موتورسواری شهرستان در گفتگو با خبرنگار عصر بافق ضمن ابراز گلایه هایی از مسئولان گفت: ۴ سال است عضو هیات موتورسواری شهرستان بافق هستم، حدود یکسال هست که پیست کلا تعطیل می باشد و ما از طریق رئیس هیات، فرمانداری، دفتر صباغیان و همچنین امام جمعه پیگیری هایی داشتیم که تاکنون جواب نداده است. حدود یک ماه پیش از طریق هیات استان پیگیر شدیم که جواب دادند چون ورزشکاران بیمه نداشته و شهریه خود را پرداخت نکرده اند پیست بسته شده است در صورتی که ما ضمن اینکه همه بیمه رد کرده و شهریه را نیز پرداخت کرده ایم ۸ میلیون تومان هم بابت اجاره لودر، خاکبرداری و تعمیر مانع هایی که خراب شده بود هزینه کردیم.
وی ادامه داد: پیست موتورسواری بافق از سال ۹۲ باز شده و در آن دو مسابقه کشوری برگزار شد که در نوع خود نمونه بوده و ما از دست اندرکاران این امر تشکر می کنیم اما در حال حاضر با توجه به تعطیلی از نظر امکانات عقب افتاده و باید به آن در زمینه لوله کشی آب و سیستم آبپاشی، برق کشی و فضای سبز رسیدگی بیشتری صورت گیرد.
رجایی با اعلام اینکه استعدادهای زیادی در این رشته ورزشی در بافق وجود دارد اذعان داشت: جوانان و ورزشکاران این رشته چطور دلشان گرم باشد که حداقل ۳۰۰ میلیون پول موتور و برای تجهیزات مورد نیاز هم ۵۰ میلیون تومان هزینه کنند به امید اینکه داخل پیست مخصوص تمرین کنند و آن هم که الان یکسال هست تعطیل است. تنها دلخوشی بسیاری از جوانان بافقی موتور سواری هست و با وجود استعداد های خوب در استان یزد و مخصوصا در بافق برای این امر همراهی نمیشود.
عضو هیات موتورسواری شهرستان ضمن ابراز ناراحتی از روال حاضر گفت: حتی ما راضی هستیم که فقط جمعه ها پیست باز باشد و اگر مسئولان همراهی کردند ببینید که چه جمعیتی از جوانان جمع میشوند و این تمرینها چقدر تماشاچی خواهد داشت‌. برای جلوگیری از خیابان گردی موتورسواران، تک چرخ زدن در کوچه و خیابان و انجام حرکات نمایشی بی اصول توسط جوانان که هر از گاهی منجر به تصادف و اتفاقات ناخوشایند می شود باید امکانات و مربی برای این‌ کار در نظر گرفت تا جوانان بتوانند انرژی خود را در پیست مخصوص و زیر نظر مربی خالی کنند تا کمتر شاهد تصادفات موتورسواران و فوت جوانان باشیم. خواسته ما باز شدن پیست موتورسواری لااقل دو روز در هفته و آوردن مربی و فعال شدن این رشته ورزشی هست.