به گزارش عصر بافق به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ در  نشستی که در  عصر پنجشنبه نهم دی ماه ۱۴۰۰ در دانشگاه قم با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، اقتصاددانان اسلامی به بیان نکات و نظرات خود پرداختند.

در این جلسه که حجت‌الاسلام سید رضی نیز حضور داشت با تاکید بر اینکه امروز اقتصاد ایران در شرایط رکود و تورم و جنگ اقتصادی است، اظهار داشت: با نظر محققانه در می یابیم اقتصاد ایران در پیچیده ترین و سخت ترین جنگ اقتصادی تاریخ قرار دارد. حال سوال اینجاست که اتاق جنگ وزارت اقتصاد کجاست؟ اگر اتاق جنگ داشته باشیم رویکرد ها متفاوت می شود. نکته دوم در شرایط اقتصاد ایران مهم ترین بحث جنگ شناختی اقتصادی هست. تورمی که در ایران داریم یک تورم شناختی اقتصادی بوده و پولی نیست. زیرا که بخش اعظم این تورم مربوط به دلار و شناخت جامعه است.
این اقتصاددان اسلامی با توجه به این شرایط چند پیشنهاد ارائه می‌کند: ۱٫ اگر بپذیریم مهم ترین ابزار جنگ اقتصادی قیمت است باید مطالبه کرد که با جریان خون‌ آشام بانکداری خصوصی مقابله کنید. ۲٫ بحث بعدی تشکیل جهاد اقتصادی است. ۳٫ بحث سوم نفوذ جریان اقتصادی شیکاگو است… ۴٫ نکته بعدی تربیت کارشناس تراز اقتصاد انقلاب اسلامی است.

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *