- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

کاش مسئولین همه هم و غم خود را بر روی سنگ آهن نمی گذاشتند

وعده وعید های از طرف مسئولین شهرستان در مورد معدن کوشک داده شد که تقریبا هیچ کدام به مرحله اجرا نرسیده و تنها شو تبلیغاتی بیش نبوده است. متاسفانه معدن کوشک با توجه به مواد استخراجی و کار با فلزات سنگین، کارگران مظلومی دارد که صرفا برای سیر نگه داشتن شکم زن و فرزندانشان به اجبار در این معدن مشغول هستند که خود می دانند که در آینده قرار هست دچار چه بیماری هایی شوند. مضرات فلزات سنگین را از یک نوجوان مقطع راهنمایی هم بپرسید پاسخ می دهد.
متاسفانه کارگران این معدن جز مظلوم ترین قشر کارگر شهرستان هستند که با اندک حقوق جان در کف دست نهاده و در خدمت خانواده هستند چرا که کمتر کسی مسائل این معدن را پیگیری می کند و مسئولین به هم پاسکاری می کنند. کو آن همه برو بیای انتخاباتی؟ پس چی شد؟ چرا اتفاقی نیفتاد؟ شما پیگیر باشید، جواب بخواهید، دنبال عدالت باشید. این قشر در این وضعیت بد اقتصادی ترس اعتراض دارند چنانچه قبلا هم این کار را کردند و تعدادی را و برای ترس بقیه اخراج کردند.
همان اندک حقوق را هم سر وقت و به موقع به کارگر نمی دهند. شب چله ای که تمام مردم دور هم جمع شدند به مهمانی حقوق یک کارگر معدن کوشک پرداخت نشده بود، مزایا و بقیه چیزها که بماند. کارگر ها وقتی حقوق خود را بخواهند باید بشنوند که مگر چقدر کار میکنید که حقوق سر وقت هم میخواهید؟ این برای یک کارگر با این همه درد و زخم و فشار در وضعیت الان یعنی چه؟ چرا باید معدن به این ثروتمندی، نیروی خود را در بدترین و پایین ترین سطح نگه دارد؟ چه کسی پاسخ گو هست؟ چه کسی درد و رنج این کارگران مظلوم را درک می کند؟ این معدن چیزی به عنوان hse ندارد و این بسیار ناراحت کننده هست. معدنی که هم استخراج از زیر زمین و رو باز دارد و هم کارخانه فراوری و… کاش مسئولین همه هم و غم و مانور خود را بر روی سنگ آهن نمی گذاشتند. گوشه گوشه این شهر پر از کارگرانی است که غم نان دارند.
امضاء محفوظ